Увага! Працює Покровський районний відділ філії ДУ «Центр пробації»


 

Інформація про Покровський районний відділ філії ДУ

«Центр пробації» у Дніпропетровській області


 

5-річний рубіж дії Закону України «Про пробацію»(20.02.2020)


«Пробація – можливості для змін! П’ятирічний рубіж» (11.02.2020)


СТОП домашньому насильству  (13.02.2020)


Держава, яка не дбає про своїх дітей – не має майбутнього (14.01.2020)


Досудова доповідь – прийняття об’єктивного і справедливого рішення судом (11.11.2019)


Інформація про запрошення волонтерів до співпраці з Покровським районним відділом філії Державної установи "Центр пробації" у Дніпропетровській області


 

ЗАПРОШУЄМО ДО СПІВПРАЦІ ВОЛОНТЕРІВ ПРОБАЦІЇ

Покровський районний відділ філії Державна установа "Центр пробації" у Дніпропетровській області запрошує до співпраці волонтерів пробації - відповідальних, активних особистостей для здійснення волонтерської діяльності.

Ми вас чекаємо за адресою: м.Кривий Ріг , вул.Шурупова 7, каб.№123, електронна скринька: dn19@probation.gov.ua, м.т. 098-314-43-43

 


ПОКРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ

філії Державної установи "Центр пробації" у Дніпропетровській області

 

Начальник відділу                                             Косяк Олена Олександрівна, майор внутрішньої служби


Контактні дані:                                                    поштова адреса: 50014, м. Кривий Ріг,

                                                                               вул. Шурупова, буд. 7

                                                                               тел. 098-314-43-43

                                                                               електронна скринька: dn19_probation@ukr.net             

                                                                               dn19@probation.gov.ua


Графік роботи:                                                     понеділок – четвер: 09:00 – 18:00

                                                                                п’ятниця: 09:00 – 16:45

                                                                                обідня перерва: 13:00 – 13:45

                                                                                вихідний: субота, неділя


 

         Завдання і функції уповноважених органів з питань з питань пробації визначені Законом України «Про пробацію», Кримінальним, Кримінальним процесуальним, Кримінально-виконавчим кодексами України та іншими законами України.

ПРОБАЦІЯ - ЦЕ ...

  • забезпечення безпеки  суспільства (громади) шляхом запобігання вчиненню правопорушень;
  • надання суду інформації, що характеризує обвинувачену особу для прийняття справедливого рішення (складення досудової доповіді);
  • організація виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі;
  • пробаційний нагляд: контроль за особою, яка вчинила правопорушення, а також допомога, спрямована на підтримку такої особи в суспільстві (консультації, мотивування до змін, сприяння у вирішенні проблемних питань);
  • допомога особі, яка готується  до звільнення з місць позбавлення волі, в адаптації до життя в суспільстві.

ДО КОГО ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ ПРОБАЦІЯ?

  • особа, щодо якої складається досудова доповідь;
  • особа, засуджена до покарання, що не пов’язане з позбавленням волі, як от: заборона обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, громадські та виправні роботи;
  • особа, якій покарання у виді позбавлення волі замінено на покарання у виді громадських або виправних робіт;
  • особа, звільнена з випробувальним терміном від відбування покарання у виді позбавлення (обмеження) волі;
  • звільнена від відбування покарання вагітна жінка та жінка, яка має дитину віком до трьох років;
  • особа, яка готується до звільнення з місць позбавлення волі.

ПЕРЕВАГИ ПРОБАЦІЇ:

           ДЛЯ ОСОБИ, яка вчинила правопорушення:

  • можливість змінитись без перебування у місцях позбавлення волі (ізоляції від суспільства), підтримка на шляху до змін;
  • збереження сімейних стосунків та зв’язків у громаді;
  • збереження роботи та житла;
  • позитивний соціальний ефект: особа не втрачає соціальні зв’язки та шанс створити сім’ю.

           ДЛЯ СУСПІЛЬСТВА (ГРОМАДИ):

  • убезпечення громади від вчинення повторних злочинів;
  • справедливе здійснення правосуддя: баланс між карою за вчинене правопорушення, відшкодуванням завданої шкоди та інтересами членів суспільства.

           ДЛЯ ДЕРЖАВИ:

  • зниження злочинності;
  • зниження кількості ув’язнених в місцях позбавлення волі осіб;
  • позитивний економічний ефект: утримання правопорушника у місцях позбавлення волі набагато дорожче для держави, ніж перебування на пробації; а також залишаючись у суспільстві особа не втрачає роботу та сплачує внески у держбюджет;
  • дотримання міжнародних стандартів.           

          ВИДИ ПРОБАЦІЇ:

  • Досудова пробація – забезпечення суду інформацією, що характеризує особу, яка обвинувачується у вчиненні правопорушення, з метою врахування обставин її життя для прийняття судом справедливого рішення про міру її відповідальності (складення досудової доповіді).
  • Наглядова пробація - здійснення наглядових та соціально-виховних заходів: надання психологічної, консультативної та інших видів допомоги, сприяння працевлаштуванню, залучення до навчання, участь у виховних заходах та соціально-корисній діяльності, проведення індивідуально-профілактичної роботи відносно особи, до якої застосовується пробація.
  • Пенітенціарна пробація - це допомога особі, яка готується до звільнення з місць позбавлення волі у трудовому та побутовому влаштуванні за обраним нею місцем проживання, влаштування до закладів охорони здоров"я та сприяння в адаптації до життя у суспільстві.

ДОДАТКОВО: Запрошуємо до співпраці небайдужих громадян в якості волонтерів пробації.

    

 

 

 

5-річний рубіж дії Закону України «Про пробацію»

У суспільстві існує стереотип, що за злочин необхідно запроторювати у в’язницю. Але покарання колись закінчиться і правопорушник повернеться у суспільство після тривалого спілкування з такими самими злочинцями, без засобів існування, без розуміння та підтримки. Чи багато людей мають бажання з ним зустрітися?

Сьогодні в Україні, як і у багатьох країнах світу, існують покарання без позбавлення волі для правопорушників, які не несуть загрози життю і здоров’ю людей. Ці покарання виконує служба пробації, яка покликана не лише здійснювати нагляд та контроль за поведінкою таких правопорушників, а й повернути їх у повноправні члени нашого суспільства.

5 лютого 2020 року виповнилося п’ять років з часу прийняття Верховною Радою України Закону «Про пробацію».

Створення інституту пробації стало можливим завдяки вивченню та впровадженню міжнародного досвіду іноземних держав, адже у світі пробація існує вже більше 200 років та довела ряд переваг, які отримує:

1.Держава:

- зниження злочинності;

- зниження кількості ув'язнених осіб;

- позитивний економічний ефект: оскільки утримання правопорушника у місцях позбавлення волі набагато дорожче для держави, ніж перебування на пробації, крім цього залишаючись у суспільстві особа не втрачає роботу та сплачує внески у держбюджет;

- дотримання міжнародних стандартів.

2.Суспільство:

- убезпечення громади від вчинення повторних злочинів;

- справедливе здійснення правосуддя: баланс між карою за вчинене правопорушення, інтересами членів суспільства та відшкодуванням завданої шкоди.

3.Особа, яка вчинила правопорушення:

- можливість змінитись без перебування у місцях позбавлення волі (ізоляції від суспільства), підтримка на шляху до змін;

- збереження сімейних стосунків та зв'язків у громаді;

- збереження роботи та житла;

Усього за п’ять років в Україні створено найбільшу систему пробації, яку в інших країнах запускали роками, а подекуди і сьогодні не мають такого законодавчого і практичного досвіду, який є в нашій країні.

Нині модель пробації передбачає три види пробації: досудова (під час судового розгляду), наглядова (виконання покарання, альтернативного позбавленню волі) та пенітенціарна (у період підготовки до звільнення осіб, засуджених до позбавлення волі на певний строк).

Для реалізації завдань, покладених на органи пробації, в нашій області функціонує філія Центру пробації та 43 структурні підрозділи філії зі штатом 313 осіб. Доречі, система пробації Дніпропетровщини, є найбільшою серед інших областей України.

За досить невеликий проміжок часу, наші працівники отримали довіру та підтримку з боку громади, об’єднали можливості органів державного і недержавного сектору, створили можливість для особи, яка перебуває у конфлікті з законом, змінитись без ізоляції від суспільства.

Лише за п’ять років через систему пробації Дніпропетровщини пройшло близько 70 тисяч осіб, які відбували кримінальні покарання, не пов’язані з позбавленням волі та адміністративні стягнення. З ними проводилась соціально-виховна робота, яка базується на виявленні та подоланні проблемних аспектів, які зумовили вчинення правопорушень (приміром, відсутність освіти, роботи та законних джерел доходів, складна ситуація в родині, вплив оточення, різного роду залежності, спосіб мислення та інші психологічні особливості тощо).

Підсумовуючи, можна сказати, що виправлення правопорушників, які не становлять небезпеки життю і здоров’ю громадян в умовах вільного суспільства є більш ефективним ніж просто їх ізоляція, адже більш ніж у 95% випадках наші клієнти успішно проходять пробацію та не вчиняють нових кримінальних правопорушень.

 

 

(20.02.2020)

 

 


«Пробація – можливості для змін! П’ятирічний рубіж» (11.02.2020)

П’ятого лютого минуло п’ять років з моменту підписання президентом Закону України «Про пробацію».Повномаштабно  процес розвитку пробації в Україні розпочався у 2017 році.За цей час є певні результати, навіть, зважаючи на той факт, що крім наглядової пробації, додалось ще два види пробації – це досудова та пенітенціарна, додатковий обсягзавдань не відбився на якості роботи працівників тому що, починаючи вже з досудової доповіді, співробітник пробації веде клієнта ще з підготовчого засідання суду і до остаточного відбуття покарання. Як і в пенітенціарній пробації, яка має на меті ресоціалізацію засуджених, які будуть звільнені з місць позбавлення або обмеження волі, працівник пробації знайомиться із засудженимище на стадії його ізоляції від суспільства та готує його звільнення.

Так, за п’ять років  працівниками Покровського районного відділу поставлено на облік звільнених від відбування покарання з випробуванням – 1202 особи; засуджених до громадських робіт – 167 осіб та притягнутих до адміністративної відповідальності у вигляді громадських робіт – 467 особи; із забороною займати певні посади – 29 осіб, засуджених до виправних робіт – 1 особа, засуджених до обмеження волі – 12 осіб.

 Починаючи з 2017 року працівники пробаціїскладають досудові доповіді. З метою прийняття судом справедливого рішення щодо міри покарання, працівниками Покровського районного відділу складено та направлено до суду - 1019 досудових доповідей відносно обвинувачених.

 З метою реалізації соціально-виховних заходів, спрямованих на усунення криміногенних чинників у житті засуджених, які сприяють скоєнню ними нових правопорушень, Покровський районний відділ залучає додатково інші наявні ресурси громади, це – органи державної влади, волонтерів пробації, благодійні організації. Завдяки цьому, у 2019 році 1 суб’єкта пробації було зараховано до навчального закладу для подальшого навчання, 9 осіб працевлаштовано та 2 особам надано допомогу в оформленні та отриманні паспорту.

Як і в кожній іншій справі, починати з «нуля» дуже важко, але завдяки розумінню та підтримці з боку керівництва, ми намагаємося якісно виконувати поставлені завдання. Неоціненим є допомога громадських та негромадських організацій, які не залишились осторонь під час впровадження пробації на місцях.

Користуючись нагодою, хочеться побажати нам, щоб наступні п’ять років були більш сталими, більш стабільними та прибутковими для нашої служби і це стосувалося б кожного працівника пробації.

 

 


СТОП домашньому насильству (11.11.2019)

Побиття чоловіком дружини чи психологічні приниження будь-кого з членів родини в Україні доволі тривалий час вважалося суто сімейним та «сміттям, яке не варто виносити з дому", а суспільство переважно закривало на це очі.

Та в грудні 2017 року ситуація з цього питання змінилася в кращу сторону. Так 07.12.2017 прийнято Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству».

Згідно Закону домашнє насильство - діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

Даний Закон визначив 16 категорій людей, щодо яких може чинитися таке насильство, а не лише дружина, дитина, чоловік, як це було раніше.

Отже, під домашнім насильством тепер розуміється будь-яка дія фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, а також погрози вчинення таких діянь.

Постраждалими визнаються особи, незалежно від того, чи проживають вони спільно зі своїми кривдниками, чи ні.

Постраждалою дитиною визнається не лише та, яка зазнала домашнього насильства, а й свідок (очевидець) такого насильства.

У разі вчинення будь-якого виду домашнього насильства постраждалі мають право звернутися із відповідною заявою (повідомленням) як до органів поліції за місцем свого проживання (перебування), так і до виконавчих комітетів сільських і селищних рад, органів опіки та піклування, навчальних закладів (якщо постраждалі — діти), установ охорони здоров’я.

Раніше відповідальність кривдника за вчинення домашнього насильства передбачалася лише Кодексом України про адміністративні правопорушення. Ст. 172-3 КУпАП. Дана стаття передбачає покарання у вигляді штрафу від 170 грн до 340 грн або громадських робіт на строк 30-40 годин, або адміністративного арешту на строк до 7 діб. Повторне вчинення домашнього насильства протягом року вже загрожує штрафом від 340 до 680 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин, або адміністративним арештом на строк до 15 діб.

Тепер з 11.01.2019 за домашнє насильство введено кримінальну відповідальність. Ст 126-1 КК України. Згідно якої, кривдник може бути покараний громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або арештом на строк до 6 місяців, або обмеженням волі на строк до 5 років, або позбавленням волі на строк до 2 років.

Отже, якщо особа звернулася до поліції через погрози чи побиття її кривдником один-два рази, правоохоронці можуть притягнути кривдника до адміністративної відповідальності. Але якщо це відбудеться втретє, віднині вони мають законні підстави відкрити кримінальне провадження.

 

 

Держава, яка не дбає про своїх дітей – не має майбутнього  (14.01.2020)

Проблема безвідповідального ставлення батьків до утримання своїх дітей є однією з найбільш актуальних в Україні. Сьогодні все більше обертів набирає тема несплати аліментів. Держава подбала про дітей і на законодавчому рівні визначила  оплачувані суспільно корисні роботи.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», що набрав чинності 06.02.2018 року, запроваджено новий вид адміністративної відповідальності за несплату аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї у вигляді суспільно корисних робіт. А саме, якщо у батька чи матері дитини виникає заборгованість по сплаті аліментів за 6 місяців, таку особу може бути притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді виконання суспільно корисних робіт.

Виконання рішень суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді оплатних суспільно корисних робіт покладено на уповноважені органи з питань пробації.

Суть суспільно корисних робіт полягає у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких визначає відповідний орган місцевого самоврядування. За виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховується плата за виконану ним роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі не меншому, ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці, та кошти за виконану роботу перераховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для погашення заборгованості зі сплаті аліментів.

 Ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт тягне за собою адміністративний арешт строком до десяти діб, що передбачено ст.183-2 КУпАП України.  У разі злісного  ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт вона притягується до кримінальної відповідальності та внесеними змінами  Кримінальний кодекс України доповнено статтею 389-2,де визначено  що, за злісне ухилення від відбуття адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до двох років.

З початку 2019 року на обліку Покровського районного  відділу філії Центру пробації у Дніпропетровській області перебувало 4 правопорушника. З них, вже 3 сумлінно відбули адміністративне стягнення, а зароблені ними кошти були перераховані на відповідний рахунок для погашення заборгованості зі сплати аліментів.

Ще один правопорушник Ц., який перебуває на обліку Покровського районного відділу філії Центру пробації у Дніпропетровській області, допустив несплату аліментів на утримання двох дітей, внаслідок чого виникла заборгованість по аліментам станом на лютий 2019 року склала 54427,69 грн. Рішенням суду даного громадянина визнано винним та накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно-корисних робіт на строк 120 (сто двадцять) годин. На даний час він відпрацьовує суспільно-корисні роботи на одному із об’єктів, визначених рішенням Криворізької міської ради. Даний об’єкт – це комунальне підприємство «Парк культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького». З метою перевірки правильності виконання стягнення у виді суспільно корисних робіт як порушником, так і власником підприємства співробітники Покровського районного відділу філії Центру пробації у Дніпропетровській області відвідують зазначене підприємство.

Таким чином, впровадження посилених заходів примусового виконання стало стимулом для недобросовісних батьків, які  вчасно не  сплачують  аліменти.

 

 

Пенітенціарна пробація, як складова ресоціалізації в України (05.12.2019)

Питання щодо злочину та покарання завжди турбувало суспільство. На сьогоднішній день в засобах масової інформації досить широко освітлюються події, пов’язані з порушеннями громадянами законів, особлива увага пересічних громадян звертається на події пов’язані з кримінальними злочинами. Аналізуючи ту чи іншу подію мало хто замислювався над причинами, що призводять до скоєння того чи іншого діяння, а також до подальшої долі осіб, які їх вчинили. Так, всі ми знаємо, що за кожним злочином повинно стояти справедливе покарання та воно повинно бути невідворотним.

На сьогоднішній день суспільство повинно знати, що система призначення та виконання покарань в нашій державі не стоїть на місті та зазнала суттєвих змін за часи незалежності України. Основним пріоритетом державної політики в системі виконання покарань на сьогоднішній день є не стільки покарання злочинців, скільки їх виправлення та повернення до громади як повноправних членів суспільства. Саме такий підхід, взятий за основу з європейської практики здатний системно порушити радянську систему покарання злочинців, та шляхом усунення причин, що підштовхують осіб на скоєння повторних злочинів, повинен стати запорукою зменшення рецидивної злочинності.

Сьогодні завдяки відкритості всі ми маємо змогу зазирнути в місяця позбавлення волі, власними очима побачити ті умови в яких перебувають особи, що порушили закон, але далеко не всі замислювалися над тим, що саме робиться для того, щоб ці люди дійсно визнали свої помилки в житті та в подальшому вели правослухняне життя.

 Як зазначалося раніше під час виконання покарань одним з основним заходом є надання допомоги засудженим підготуватися до життя на волі. На рівні законодавства ця робота визначена таким терміном як «пенітенціарна пробація» та полягає в підготовці осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення з метою трудового і побутового влаштування таких осіб після звільнення за обраним ними місцем проживання. Заходи пенітенціарної пробації здійснюються органом пробації за місцем, яке обрав засуджений для проживання після звільнення.

Зазначені заходи здійснюються на підставі звернення адміністрації установи виконання покарань до відповідного органу пробації.

За зверненням адміністрації установи орган пробації за обраним місцем проживання засудженого після звільнення спільно з державними органами та органами місцевого самоврядування сприяє засудженим, які готуються до звільнення, у визначенні місця проживання після звільнення, влаштуванні до спеціалізованих установ для звільнених, госпіталізації до закладів охорони здоров'я осіб, які потребують стаціонарної медичної допомоги, працевлаштуванні працездатних осіб. На практиці ця робота полягає у тісній взаємодії органу пробації з іншими органами державної влади з метою завчасного вирішення проблем засуджених, з якими вони можуть зустрітися після звільнення. За умови вирішення зазначених питань створюються передумови для повноправного законослухняного життя громадян після відбуття покарання та призводить до мінімізації причин, що спричиняють повторні злочини.

За 11 місяців 2019 року до Покровського районного відділу філії Центру пробації у Дніпропетровській області із різних установ виконання покарань надійшло 68 запитів у відношенні осіб, відбуваючих покарання у вигляді позбавлення волі на певний строк та у відношення яких  здійснюються заходи  з підготовки до звільнення. А саме : 49 запитів щодо можливості проживання, 8- щодо можливості працевлаштування, 11 – щодо сприяння організації соціального патронажу засудженим віком до 35 років. Всі ці заходи були опрацьовані, виконані та надані відповіді.

 

                                                                                

 

 

12  3 4 5