Інформація

З початку року умови виходу інспекторів Держпродспоживслужби на перевірки суттєво ускладнилися (15.12.2017)

Вимоги до звернення у разі порушення прав споживача  (15.12.2017)

Як вибрати якісні продовольчі товари на Новий рік і Різдво (15.12.2017)

Новорічні ялинки, не марковані бирками  вважаються незаконними! (15.12.2017)

 15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів. (14.03.2016)

 

До уваги споживачів та продавців піротехнічних виробів! Що треба знати про піротехніку? (23.12.2014)

До уваги суб’єктів господарювання! Самоконтроль – це залог успішної підприємницької діяльності!(24.06.2014)

Про збільшення штрафів за порушення правил торгівлі (3.02.2014)

До уваги споживачів! Лікарські засоби і вироби медичного призначення обміну не підлягають!(31.01.2014)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів. 

 Це свято стосується всіх громадян, тому що усі, незалежно від статі і віку, освіти і соціального статусу, впродовж всього життя споживають товари і послуги.

Всесвітній День захисту прав споживачів – ще один привід подякувати тим, хто пильнує наші споживацькі інтереси, ще одна можливість порадіти зростаючому рівню правової обізнаності населення.

Щорічно 15 березня в рамках міжнародного споживчого руху відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. У багатьох країнах світу в цей день піднімаються питання, які стосуються захисту прав споживачів, стану справ на споживчому ринку та розвитку споживчого руху.

Відлік історії Всесвітнього дня захисту прав споживачів ведеться з 15 березня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді, виступаючи із зверненням до Конгресу та об`єднань споживачів вперше проголосив чотири основних права споживача:

- Право на безпеку

- Право на інформацію

- Право на вибір

- Право бути почутим

В подальшому права споживачів були розширені та визнані в інших країнах. За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів (Consumers International) до переліку прав споживача було додано ще чотири права:

- Право на задоволення базових потреб

- Право на компенсацію

- Право на споживчу освіту

- Право на здорове довкілля

 Щорічне проведення Всесвітнього дня захисту прав споживачів дозволяє підтримати міжнародний рух споживачів у їх намаганнях відстоювати інтереси та права споживачів і привернути увагу світової спільноти до найбільш актуальних питань відповідної сфери.

 На сторожі прав споживачів стоїть і Конституція України – стаття 42, яка проголошує: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів».

 У цьому контексті виконком Жовтневої районної у місті ради бачить своїми основними завданнями:

- створення належних ринкових механізмів захисту прав споживачів, адекватних міжнародним та європейським вимогам;

- забезпечення балансу інтересів на лінії споживач – виробник – влада.

 З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, підвищення рівня здоров'я і безпеки мешканців району, їх законних прав та інтересів проводиться систематичне інформування про стан захисту прав споживачів товарів (робіт, послуг).

Напередодні святкування Всесвітнього дня захисту прав споживачів головним спеціалістом з питань захисту прав споживачів виконкому Жовтневої районної у місті ради заплановано заходи:

16.03.2016 у виконкомі Жовтневої районної у місті ради буде проведено день "Прямого телефону", присвяченого Всесвітньому дню захисту прав споживачів. Споживачам будуть надані роз’яснення споживчого законодавства та розглянуті особливості реалізації найпоширеніших на практиці вимог споживача: повернення сплачених коштів за товар неналежної якості, обмін товару на товар належної якості, безоплатне усунення недоліків товару, відкликання своєї згоди на укладення договору про надання споживчого кредиту та інші.

17.03.2016 буде проведено Єдиний день інформування, в рамках якого заплановано інформаційну зустріч з трудовим колективом комунального закладу 16 міської лікарні з питань захисту прав споживачів.

18.03.2016 буде проведена інформаційна зустріч із суб’єктами господарювання та споживачами з питань захисту прав споживачів на консультаційному пункті ринку «Північний» Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної спілки споживчих товариств.

Головний спеціаліст готовий надати інформаційно-роз'яснювальну, методичну допомогу громадянам Жовтневого району, як споживачам товарів (робіт, послуг), так і суб'єктам господарювання різних форм власності та відповісти на проблемні питання щодо захисту прав споживачів за місцем проживання, роботи, навчання. Головним спеціалістом приймаються заявки на проведення лекцій, надання консультацій з питань захисту прав споживачів від підприємств, установ, організацій, приватних підприємців, комітетів профспілок, органів самоорганізації населення, об'єднань громадян тощо.

 Впровадження споживчих знань визначається сьогоденними умовами життя та діяльності людини в суспільстві. Уміння орієнтуватися на ринку товарів і послуг, знаходити інформацію споживчого характеру, компетентно реалізовувати споживчі права, знати куди звертатися для відновленням своїх порушених прав споживача.

У разі необхідності головний спеціаліст надасть кваліфіковану консультацію у виконкомі Жовтневої районної у місті ради (вул. Шурупова, 2,  кабінет № 112, прийомні дні: понеділок з 10-00 до 17-00, четвер з 09-00 до 12-30) або за телефоном 448-07-58.

 Отже, Всесвітній день захисту прав споживачів – це ще одна нагода для застереження бути пильними і обачними. Адже саме спільні зусилля держави та споживачів щодо боротьби із недобросовісними виробниками та продавцями зможуть подолати труднощі, які виникають на споживчому ринку України, забезпечать підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції та безпечності і якості нашого життя, створять імідж України як високо розвинутої країни, яка гарантує відмінну якість та сервіс.

Маємо надію, що відкрита співпраця усіх учасників споживчого ринку допоможе налагодити взаєморозуміння у ланці влада-виробник-споживач, спільними зусиллями буде підвищено якість життя наших мешканців Жовтневого району.

 (14.03.2016)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги споживачів та продавців піротехнічних виробів!

Що треба знати про піротехніку? 

Незабаром настануть Новорічні та Різдвяні свята, які багато хто з нас не уявляє собі без салютів, феєрверків, хлопавок та бенгальських вогнів, адже вони створюють особливий святковий настрій. Але, купуючи піротехнічні іграшки, ми часто не замислюємося про небезпеку, яку несе необережне поводження з ними. 

Як відрізнити якісний товар від підробок?

Щоб не сумніватися в якості і безпеці, купувати піротехнічні засоби треба тільки у фірмових магазинах, а не на ринках, зупинках громадського транспорту або у сумнівних торговців. У кращому випадку, "піратські" петарди просто не спрацюють, і гроші виявляться витраченими даремно. А в гіршому – свято може обернутися травмами, опіками та іншими трагічними наслідками.

Звертаємо увагу, щоб не травмувати ні себе, ні оточуючих, треба чітко дотримуватися інструкцій, якими повинні бути забезпечені всі піротехнічні вироби. Інструкція має бути українською мовою! В іншому разі – не купуйте. Це означає, що виріб – не сертифікований і користуватися ним небезпечно.

При купівлі піротехнічного виробу поцікавтесь у продавця наявністю сертифікату якості на виріб, перевірте термін придатності виробу, зверніть увагу на упаковку, яка не повинна мати жодних ушкоджень. Ні в якому разі не можна використовувати піротехнічні вироби з дефектами: розірвані, зім'яті, підмочені, з тріщинами та іншими пошкодженнями корпусу або гніту.

Пам’ятайте, горючі речовини та порох, які входять до складу піротехнічних виробів, дуже небезпечні. При необережному поводженні з ними або неправильному зберіганні вони легко розгоряються, що може призвести до пожежі. Тому, існують загальні правила, які обов'язково необхідно виконувати:

піротехнічні вироби зберігати слід в недоступних для дітей місцях, подалі від нагрівальних приладів та відкритого вогню;

відстань від місця феєрверку до поруч розташованих будівель, споруд, повинна бути не менше ніж 100 метрів;

кидати приведені в дію піротехнічні вироби під ноги перехожих, із вікон та балконів, здійснювати феєрверки з дахів та інші дії, від яких можуть постраждати люди або майно;

небезпечно влаштовувати феєрверк перебуваючи у нетверезому стані та при цьому палити.

У разі не спрацювання піротехнічної установки, ні в якому разі не запускайте її повторно, а також не розбирайте її для того, щоб з’ясувати причину несправності, адже це може призвести до травмування.

І головне – дітям самостійно придбавати та користуватися піротехнічними виробами не можна! 

Про класифікацію та маркування піротехнічних виробів

Вимоги щодо класифікації та маркування піротехнічних виробів визначені Технічним регламентом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №839.

Класифікація піротехнічних виробів 

Піротехнічні вироби поділяються на:

1) феєрверки (феєрверочні вироби):

класу 1 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають дуже низький рівень небезпеки та шуму і можуть використовуватися у житлових будівлях);

класу 2 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають низький рівень небезпеки та шуму і не призначені для використання у житлових будівлях);

класу 3 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають середній рівень небезпеки і не призначені для використання у житлових будівлях);

класу 4 (феєрверки (феєрверочні вироби) професійного використання, що мають високий рівень небезпеки);

2) сценічні піротехнічні вироби:

класу Т1 (сценічні піротехнічні вироби, що мають низький рівень небезпеки);

класу Т2 (сценічні піротехнічні вироби, що мають високий рівень небезпеки і призначені для використання виключно особами із спеціальною підготовкою);

3) піротехнічні вироби, зокрема ті, що призначені для транспортних засобів:

класу Р1 (піротехнічні вироби, що мають низький рівень небезпеки);

класу Р2 (піротехнічні вироби, що мають високий рівень небезпеки і призначені для використання виключно особами із спеціальною підготовкою).

Маркування піротехнічних виробів

Виробник піротехнічного виробу наносить на такі вироби, крім тих, що призначені для транспортних засобів, розбірливе та незмивне маркування українською мовою, а на піротехнічні вироби, що експортуються, - також мовою країни-імпортера.

Маркування піротехнічних виробів, крім тих, що призначені для транспортних засобів, містить такі відомості:

найменування та адреса виробника піротехнічного виробу або у разі, коли виробник не зареєстрований на території України, - також найменування та адреса уповноваженого ним представника - резидента України;

найменування та тип піротехнічного виробу;

вікові обмеження, визначені у пункті 10 цього Технічного регламенту;

клас піротехнічного виробу;

інструкція щодо використання та зберігання піротехнічного виробу;

місяць та рік виготовлення піротехнічного виробу;

строк зберігання піротехнічного виробу;

радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу;

вага піротехнічної суміші та/або вибухової речовини.

Маркування феєрверків (феєрверочних виробів) і сценічних піротехнічних виробів додатково містить такі відомості:

для феєрверків (феєрверочних виробів) класу 1 і сценічних піротехнічних виробів класу Т1 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та у разі потреби попередження щодо використання виключно на відкритому просторі;

для феєрверків (феєрверочних виробів) класів 2 і 3 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та попередження щодо використання виключно на відкритому просторі;

для феєрверків (феєрверочних виробів) класу 4 і сценічних піротехнічних виробів класу Т2 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та попередження щодо використання виключно особами із спеціальною підготовкою.

Якщо на феєрверку (феєрверочному виробі) і сценічному піротехнічному виробі недостатньо місця для нанесення маркування, маркування наноситься на найменшій одиниці паковання такого виробу.

Маркування піротехнічних виробів, призначених для транспортних засобів, повинно містити такі відомості:

найменування виробника піротехнічного виробу або уповноваженого ним представника - резидента України;

найменування та тип піротехнічного виробу;

клас піротехнічного виробу;

строк зберігання піротехнічного виробу;

інструкція щодо безпечного використання та зберігання піротехнічного виробу;

місяць та рік виготовлення піротехнічного виробу.

Якщо на піротехнічному виробі, призначеному для транспортних засобів, недостатньо місця для нанесення маркування, маркування наноситься на його пакування. 

Сподіваємося, що наші поради допоможуть Вам приємно та безпечно провести Новорічні та Різдвяні свята.

(23.12.2014)

 

 

 

 

 

До уваги суб’єктів господарювання!

Самоконтроль – це залог успішної підприємницької діяльності!

Рекомендуємо суб’єктам господарювання сфери торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами, ресторанного господарства та послуг ознайомитися з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.01.2012 № 24, яким затверджені форми актів, постанов та рішень, а саме:

- Акт перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів;

- Акт контрольної перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію;

- Постанова про накладення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів»;

- Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу;

- Рішення про результати перегляду справи щодо порушення законодавства про рекламу;

- Постанова про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення».

Для здійснення самоконтролю та приведення підприємницької діяльності у відповідність до норм законодавства про захист прав споживачів надаємо перелік питань, які перевіряють Державна інспекція з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція) та іі територіальні органи під час проведення планових заходів з державного нагляду (контролю):

- Загальнообов'язкові питання, які підлягають перевірці (додаток 1);

- Питання щодо продовольчої групи товарів, які підлягають перевірці (додаток 2);

- Питання щодо непродовольчої групи товарів, які підлягають перевірці (додаток 3);

- Питання щодо закладів ресторанного господарства, які підлягають перевірці (додаток 4);

- Питання щодо виконання робіт та надання послуг, які підлягають перевірці (додаток 5).

Інформацію підготовлено відділом з питань захисту прав споживачів апарату Криворізької міської ради і виконкому від 19.06.2014

 

  

 

 

Про збільшення штрафів за порушення правил торгівлі!                     

Головний спеціаліст з питань захисту прав споживачів виконкому районної у місті ради інформує про розміщення на сайті Верховної Ради України законопроекту реєстр. №3434 від 16.10.2013 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення (у сфері споживчого ринку)».

Передбачається внести зміни до ст. ст.155, 1551, 1552, 156, 1561, 159, 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом підвищення суми штрафних санкцій за порушення в сфері споживчого ринку.

Так, законопроектом передбачено внесення змін до статті 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими пропонується збільшити штрафи за порушення правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю, від 10 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 1700 грн.) На сьогодні сума штрафу за таке порушення - від 17 до 170 грн.

За повторне таке порушення будуть застосовуватися штрафні санкції у розмірі від 50 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 4250 грн.) На сьогодні сума штрафу за повторне порушення − від 85 до 459 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 20 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 850 грн.) і на посадових осіб - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) Наразі за таке порушення передбачено штраф у розмірі 34 - 85 грн. та 85 - 170 грн. відповідно.

За повторне таке порушення протягом року у сфері торгівлі штраф для осіб, які здійснюють розрахункові операції, зростає від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) і для посадових осіб від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн.) На сьогодні сума штрафу за повторне порушення – 85 - 170 грн. та 170 - 240 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1552 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за обман покупця чи замовника (обмірювання, обважування, обраховування, перевищення встановлених цін і тарифів або інший обман) працівниками торгівлі, громадського харчування і сфери послуг та громадянами буде застосовуватися штраф у розмірі від 3 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 850 грн.).

Повторне порушення протягом року тягне за собою накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 1700 грн.). Наразі за таке порушення передбачено штраф від 34 до 255 грн. та за повторне порушення – від 340 до 850 грн.

Примітка. Обманом покупців чи замовників у великих розмірах слід вважати обман, що спричинив громадянинові матеріальну шкоду у сумі, що перевищує три неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (51 грн.).

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1561 Кодексу України про адміністративні правопорушення про порушення законодавства про захист прав споживачів, а саме у разі відмови працівниками торгівлі, громадського харчування чи сфери послуг і громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю в цих галузях, у наданні споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари (роботи, послуги), їх кількість, якість, асортимент, а також про їх виробника (виконавця, продавця), у навчанні безпечного та правильного їх використання, а так само у разі обмеження прав громадян-споживачів на перевірку якості, комплектності, ваги та ціни придбаних товарів розмір штрафу зросте від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 - 1700 грн.). Сьогодні це – 17 - 170 грн.

Відмова вищезазначеними особами громадянину-споживачу в реалізації його права в разі придбання ним товару неналежної якості тягне за собою накладення штрафу від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 850 грн.). Сьогодні це – 17 - 306 грн.

Надання виробниками або вищезазначеними особами недостовірної інформації про продукцію, в разі якщо ця інформація не зашкодила життю, здоров'ю та майну споживача, тягне за собою накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 грн. до 1700 грн.). Сьогодні це – 170 - 255 грн.

У разі бездіяльності вищезазначених осіб щодо приведення недостовірної інформації про весь товар до відповідності або повторне надання недостовірної інформації про товар протягом року з моменту стягнення штрафні санкції будуть складати від 100 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 6800 грн.). Сьогодні це − 850 - 3400 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 159 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за порушення правил торгівлі на ринках штрафні санкції на громадян зростуть від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 850 грн.), а на посадових осіб - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.). На сьогодні сума штрафу за таке порушення – 17 - 54 грн. та 54 - 119 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за торгівлю з рук у невстановлених місцях (на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в ін.) штрафні санкції зростуть від 5 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 1700 грн.) з конфіскацією предметів торгівлі. Згідно із нормами діючого законодавства, за торгівлю з рук у невстановлених місцях передбачено штраф від 1 до 7 неоподатковуваних мінімумів (сьогодні це – 17 - 119 грн.).

Торгівля з рук у невстановлених місцях промисловими товарами тягне за собою накладення штрафу від 50 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі (від 850 грн. до 3400 грн.). Сьогодні це − 102 - 255 грн.

За словами авторів законопроекту, прийняття зазначених змін буде сприяти зменшенню та припиненню порушень вимог законодавства у сфері торгівлі, усуненню їх негативних наслідків, забезпеченню правомірної поведінки суб’єктів господарювання, дозволить посилити адміністративну відповідальність суб’єктів підприємницької діяльності за недодержання державних стандартів, норм та правил торговельного обслуговування населення, а також запровадити більш дієві механізми у сфері захисту прав споживачів щодо гарантії отримання якісних товарів та послуг споживачами.

 

Лікарські засоби і вироби медичного призначення обміну не підлягають!

Шановні мешканці району! Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості поверненню не підлягають. Підставою є додаток №3 постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», п.16 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 10.07.2005 №360 «Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів».

Радимо мешканцям району та міста:

не купувати ліки та вироби медичного призначення в Інтернеті;

не купувати ліки «з рук», в тому числі у людей, які можуть видавати себе за медичних працівників;

не займатися самолікуванням;

не купувати БАДи замість ліків і навпаки;

перевіряти найменування придбаних ліків, їх кількість та вартість не відходячи від каси;

довіряти вітчизняній системі контролю якості лікарських засобів.

Контролює якість ліків на етапі їх виробництва, ввезення в Україну та під час продажу в аптечних закладах Державна служба України з лікарських засобів (Держлікслужба України) та її територіальні органи.

Аби подати скаргу на якість лікарського засобу, необхідно написати листа на адресу Держлікслужби України (03115, Київ, проспект Перемоги, 120, (044) 450-12-66; (044) 393-21-47) або на адресу її територіального органу - Держлікслужби у Дніпропетровській області (49027, Дніпропетровськ, пл.Жовтнева,4, 6 поверх к. 601-605, (056) 740-21-87; (056)740-21-86).

Крім цього, мешканці міста у разі виникнення питань стосовно якості лікарських засобів можуть звернутися до Лабораторії з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції, яка знаходиться безпосередньо у місті Кривому Розі (50051, м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 2, 5-й поверх, 405-41-05).

Перевірки здійснюються на підставі письмових звернень громадян, оформлених згідно із вимогами Закону України «Про звернення громадян».

У заяві-скарзі обов’язково необхідно вказати:

повне ім’я, прізвище та по-батькові скаржника;

місце проживання громадянина;

назву суб’єкта господарювання в якого придбано лікарський засіб;

надати зразок лікарського засобу або вказати повну назву лікарського засобу, номер серії лікарського засобу, виробника;

додати чек (або ксерокопію копію чеку) за сплату в аптеці, де придбано лікарський засіб;

чітко вказати сутність скарги;

скарга повинна бути підписана заявником чи заявниками із зазначенням дати.

Без зазначення вказаних даних заява, згідно чинного законодавства України, вважатиметься анонімною та не розглядається.

Якщо Вам здалося, що ліки не подіяли – це не означає, що лікарський засіб є неякісним або тим більше фальсифікованим. Наприклад, ліки можуть не діяти з причини, пов’язаної з індивідуальною реакцією на даний препарат у дану мить. Якщо ліки не подіяли, це, в першу чергу – привід звернутися до лікаря.

Звертаємо увагу, біологічно активні добавки (БАДи), на відміну від ліків, не лікують. Держлікслужба України не приймає скарги на якість БАДів!

Пам’ятайте: вчасне звернення до лікаря – є запорукою ефективного лікування та швидкого одужання! Будьте пильними та бажаємо Вам здоров'я!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 2 3 4 6 7 8 10