Інформація

З початку року умови виходу інспекторів Держпродспоживслужби на перевірки суттєво ускладнилися (15.12.2017)

Вимоги до звернення у разі порушення прав споживача  (15.12.2017)

Як вибрати якісні продовольчі товари на Новий рік і Різдво (15.12.2017)

Новорічні ялинки, не марковані бирками  вважаються незаконними! (15.12.2017)

 15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів. (14.03.2016)

 

До уваги споживачів та продавців піротехнічних виробів! Що треба знати про піротехніку? (23.12.2014)

До уваги суб’єктів господарювання! Самоконтроль – це залог успішної підприємницької діяльності!(24.06.2014)

Про збільшення штрафів за порушення правил торгівлі (3.02.2014)

До уваги споживачів! Лікарські засоби і вироби медичного призначення обміну не підлягають!(31.01.2014)

Інформація про штраф за відмову споживачеві розрахуватися платіжною карткою (12.11.2013)

Посилення контролю за якістю та безпечністю продукції!

Шановні мешканці Жовтневого району!

 

 

 

 

 

 

 

15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів. 

 Це свято стосується всіх громадян, тому що усі, незалежно від статі і віку, освіти і соціального статусу, впродовж всього життя споживають товари і послуги.

Всесвітній День захисту прав споживачів – ще один привід подякувати тим, хто пильнує наші споживацькі інтереси, ще одна можливість порадіти зростаючому рівню правової обізнаності населення.

Щорічно 15 березня в рамках міжнародного споживчого руху відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів. У багатьох країнах світу в цей день піднімаються питання, які стосуються захисту прав споживачів, стану справ на споживчому ринку та розвитку споживчого руху.

Відлік історії Всесвітнього дня захисту прав споживачів ведеться з 15 березня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді, виступаючи із зверненням до Конгресу та об`єднань споживачів вперше проголосив чотири основних права споживача:

- Право на безпеку

- Право на інформацію

- Право на вибір

- Право бути почутим

В подальшому права споживачів були розширені та визнані в інших країнах. За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів (Consumers International) до переліку прав споживача було додано ще чотири права:

- Право на задоволення базових потреб

- Право на компенсацію

- Право на споживчу освіту

- Право на здорове довкілля

 Щорічне проведення Всесвітнього дня захисту прав споживачів дозволяє підтримати міжнародний рух споживачів у їх намаганнях відстоювати інтереси та права споживачів і привернути увагу світової спільноти до найбільш актуальних питань відповідної сфери.

 На сторожі прав споживачів стоїть і Конституція України – стаття 42, яка проголошує: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів».

 У цьому контексті виконком Жовтневої районної у місті ради бачить своїми основними завданнями:

- створення належних ринкових механізмів захисту прав споживачів, адекватних міжнародним та європейським вимогам;

- забезпечення балансу інтересів на лінії споживач – виробник – влада.

 З метою забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, підвищення рівня здоров'я і безпеки мешканців району, їх законних прав та інтересів проводиться систематичне інформування про стан захисту прав споживачів товарів (робіт, послуг).

Напередодні святкування Всесвітнього дня захисту прав споживачів головним спеціалістом з питань захисту прав споживачів виконкому Жовтневої районної у місті ради заплановано заходи:

16.03.2016 у виконкомі Жовтневої районної у місті ради буде проведено день "Прямого телефону", присвяченого Всесвітньому дню захисту прав споживачів. Споживачам будуть надані роз’яснення споживчого законодавства та розглянуті особливості реалізації найпоширеніших на практиці вимог споживача: повернення сплачених коштів за товар неналежної якості, обмін товару на товар належної якості, безоплатне усунення недоліків товару, відкликання своєї згоди на укладення договору про надання споживчого кредиту та інші.

17.03.2016 буде проведено Єдиний день інформування, в рамках якого заплановано інформаційну зустріч з трудовим колективом комунального закладу 16 міської лікарні з питань захисту прав споживачів.

18.03.2016 буде проведена інформаційна зустріч із суб’єктами господарювання та споживачами з питань захисту прав споживачів на консультаційному пункті ринку «Північний» Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної спілки споживчих товариств.

Головний спеціаліст готовий надати інформаційно-роз'яснювальну, методичну допомогу громадянам Жовтневого району, як споживачам товарів (робіт, послуг), так і суб'єктам господарювання різних форм власності та відповісти на проблемні питання щодо захисту прав споживачів за місцем проживання, роботи, навчання. Головним спеціалістом приймаються заявки на проведення лекцій, надання консультацій з питань захисту прав споживачів від підприємств, установ, організацій, приватних підприємців, комітетів профспілок, органів самоорганізації населення, об'єднань громадян тощо.

 Впровадження споживчих знань визначається сьогоденними умовами життя та діяльності людини в суспільстві. Уміння орієнтуватися на ринку товарів і послуг, знаходити інформацію споживчого характеру, компетентно реалізовувати споживчі права, знати куди звертатися для відновленням своїх порушених прав споживача.

У разі необхідності головний спеціаліст надасть кваліфіковану консультацію у виконкомі Жовтневої районної у місті ради (вул. Шурупова, 2,  кабінет № 112, прийомні дні: понеділок з 10-00 до 17-00, четвер з 09-00 до 12-30) або за телефоном 448-07-58.

 Отже, Всесвітній день захисту прав споживачів – це ще одна нагода для застереження бути пильними і обачними. Адже саме спільні зусилля держави та споживачів щодо боротьби із недобросовісними виробниками та продавцями зможуть подолати труднощі, які виникають на споживчому ринку України, забезпечать підвищення конкурентоспроможності вітчизняної продукції та безпечності і якості нашого життя, створять імідж України як високо розвинутої країни, яка гарантує відмінну якість та сервіс.

Маємо надію, що відкрита співпраця усіх учасників споживчого ринку допоможе налагодити взаєморозуміння у ланці влада-виробник-споживач, спільними зусиллями буде підвищено якість життя наших мешканців Жовтневого району.

 (14.03.2016)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До уваги споживачів та продавців піротехнічних виробів!

Що треба знати про піротехніку? 

Незабаром настануть Новорічні та Різдвяні свята, які багато хто з нас не уявляє собі без салютів, феєрверків, хлопавок та бенгальських вогнів, адже вони створюють особливий святковий настрій. Але, купуючи піротехнічні іграшки, ми часто не замислюємося про небезпеку, яку несе необережне поводження з ними. 

Як відрізнити якісний товар від підробок?

Щоб не сумніватися в якості і безпеці, купувати піротехнічні засоби треба тільки у фірмових магазинах, а не на ринках, зупинках громадського транспорту або у сумнівних торговців. У кращому випадку, "піратські" петарди просто не спрацюють, і гроші виявляться витраченими даремно. А в гіршому – свято може обернутися травмами, опіками та іншими трагічними наслідками.

Звертаємо увагу, щоб не травмувати ні себе, ні оточуючих, треба чітко дотримуватися інструкцій, якими повинні бути забезпечені всі піротехнічні вироби. Інструкція має бути українською мовою! В іншому разі – не купуйте. Це означає, що виріб – не сертифікований і користуватися ним небезпечно.

При купівлі піротехнічного виробу поцікавтесь у продавця наявністю сертифікату якості на виріб, перевірте термін придатності виробу, зверніть увагу на упаковку, яка не повинна мати жодних ушкоджень. Ні в якому разі не можна використовувати піротехнічні вироби з дефектами: розірвані, зім'яті, підмочені, з тріщинами та іншими пошкодженнями корпусу або гніту.

Пам’ятайте, горючі речовини та порох, які входять до складу піротехнічних виробів, дуже небезпечні. При необережному поводженні з ними або неправильному зберіганні вони легко розгоряються, що може призвести до пожежі. Тому, існують загальні правила, які обов'язково необхідно виконувати:

піротехнічні вироби зберігати слід в недоступних для дітей місцях, подалі від нагрівальних приладів та відкритого вогню;

відстань від місця феєрверку до поруч розташованих будівель, споруд, повинна бути не менше ніж 100 метрів;

кидати приведені в дію піротехнічні вироби під ноги перехожих, із вікон та балконів, здійснювати феєрверки з дахів та інші дії, від яких можуть постраждати люди або майно;

небезпечно влаштовувати феєрверк перебуваючи у нетверезому стані та при цьому палити.

У разі не спрацювання піротехнічної установки, ні в якому разі не запускайте її повторно, а також не розбирайте її для того, щоб з’ясувати причину несправності, адже це може призвести до травмування.

І головне – дітям самостійно придбавати та користуватися піротехнічними виробами не можна! 

Про класифікацію та маркування піротехнічних виробів

Вимоги щодо класифікації та маркування піротехнічних виробів визначені Технічним регламентом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №839.

Класифікація піротехнічних виробів 

Піротехнічні вироби поділяються на:

1) феєрверки (феєрверочні вироби):

класу 1 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають дуже низький рівень небезпеки та шуму і можуть використовуватися у житлових будівлях);

класу 2 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають низький рівень небезпеки та шуму і не призначені для використання у житлових будівлях);

класу 3 (феєрверки (феєрверочні вироби) загального використання, що мають середній рівень небезпеки і не призначені для використання у житлових будівлях);

класу 4 (феєрверки (феєрверочні вироби) професійного використання, що мають високий рівень небезпеки);

2) сценічні піротехнічні вироби:

класу Т1 (сценічні піротехнічні вироби, що мають низький рівень небезпеки);

класу Т2 (сценічні піротехнічні вироби, що мають високий рівень небезпеки і призначені для використання виключно особами із спеціальною підготовкою);

3) піротехнічні вироби, зокрема ті, що призначені для транспортних засобів:

класу Р1 (піротехнічні вироби, що мають низький рівень небезпеки);

класу Р2 (піротехнічні вироби, що мають високий рівень небезпеки і призначені для використання виключно особами із спеціальною підготовкою).

Маркування піротехнічних виробів

Виробник піротехнічного виробу наносить на такі вироби, крім тих, що призначені для транспортних засобів, розбірливе та незмивне маркування українською мовою, а на піротехнічні вироби, що експортуються, - також мовою країни-імпортера.

Маркування піротехнічних виробів, крім тих, що призначені для транспортних засобів, містить такі відомості:

найменування та адреса виробника піротехнічного виробу або у разі, коли виробник не зареєстрований на території України, - також найменування та адреса уповноваженого ним представника - резидента України;

найменування та тип піротехнічного виробу;

вікові обмеження, визначені у пункті 10 цього Технічного регламенту;

клас піротехнічного виробу;

інструкція щодо використання та зберігання піротехнічного виробу;

місяць та рік виготовлення піротехнічного виробу;

строк зберігання піротехнічного виробу;

радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу;

вага піротехнічної суміші та/або вибухової речовини.

Маркування феєрверків (феєрверочних виробів) і сценічних піротехнічних виробів додатково містить такі відомості:

для феєрверків (феєрверочних виробів) класу 1 і сценічних піротехнічних виробів класу Т1 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та у разі потреби попередження щодо використання виключно на відкритому просторі;

для феєрверків (феєрверочних виробів) класів 2 і 3 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та попередження щодо використання виключно на відкритому просторі;

для феєрверків (феєрверочних виробів) класу 4 і сценічних піротехнічних виробів класу Т2 - радіус небезпечної зони дії піротехнічного виробу та попередження щодо використання виключно особами із спеціальною підготовкою.

Якщо на феєрверку (феєрверочному виробі) і сценічному піротехнічному виробі недостатньо місця для нанесення маркування, маркування наноситься на найменшій одиниці паковання такого виробу.

Маркування піротехнічних виробів, призначених для транспортних засобів, повинно містити такі відомості:

найменування виробника піротехнічного виробу або уповноваженого ним представника - резидента України;

найменування та тип піротехнічного виробу;

клас піротехнічного виробу;

строк зберігання піротехнічного виробу;

інструкція щодо безпечного використання та зберігання піротехнічного виробу;

місяць та рік виготовлення піротехнічного виробу.

Якщо на піротехнічному виробі, призначеному для транспортних засобів, недостатньо місця для нанесення маркування, маркування наноситься на його пакування. 

Сподіваємося, що наші поради допоможуть Вам приємно та безпечно провести Новорічні та Різдвяні свята.

(23.12.2014)

 

 

 

 

 

До уваги суб’єктів господарювання!

Самоконтроль – це залог успішної підприємницької діяльності!

Рекомендуємо суб’єктам господарювання сфери торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами, ресторанного господарства та послуг ознайомитися з наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.01.2012 № 24, яким затверджені форми актів, постанов та рішень, а саме:

- Акт перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів;

- Акт контрольної перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію;

- Постанова про накладення стягнень, передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів»;

- Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу;

- Рішення про результати перегляду справи щодо порушення законодавства про рекламу;

- Постанова про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення».

Для здійснення самоконтролю та приведення підприємницької діяльності у відповідність до норм законодавства про захист прав споживачів надаємо перелік питань, які перевіряють Державна інспекція з питань захисту прав споживачів (Держспоживінспекція) та іі територіальні органи під час проведення планових заходів з державного нагляду (контролю):

- Загальнообов'язкові питання, які підлягають перевірці (додаток 1);

- Питання щодо продовольчої групи товарів, які підлягають перевірці (додаток 2);

- Питання щодо непродовольчої групи товарів, які підлягають перевірці (додаток 3);

- Питання щодо закладів ресторанного господарства, які підлягають перевірці (додаток 4);

- Питання щодо виконання робіт та надання послуг, які підлягають перевірці (додаток 5).

Інформацію підготовлено відділом з питань захисту прав споживачів апарату Криворізької міської ради і виконкому від 19.06.2014

 

  

 

 

Про збільшення штрафів за порушення правил торгівлі!                     

Головний спеціаліст з питань захисту прав споживачів виконкому районної у місті ради інформує про розміщення на сайті Верховної Ради України законопроекту реєстр. №3434 від 16.10.2013 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення (у сфері споживчого ринку)».

Передбачається внести зміни до ст. ст.155, 1551, 1552, 156, 1561, 159, 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення шляхом підвищення суми штрафних санкцій за порушення в сфері споживчого ринку.

Так, законопроектом передбачено внесення змін до статті 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими пропонується збільшити штрафи за порушення правил торгівлі, виконання робіт і надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю, від 10 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 1700 грн.) На сьогодні сума штрафу за таке порушення - від 17 до 170 грн.

За повторне таке порушення будуть застосовуватися штрафні санкції у розмірі від 50 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 4250 грн.) На сьогодні сума штрафу за повторне порушення − від 85 до 459 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме: порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від 20 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 850 грн.) і на посадових осіб - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) Наразі за таке порушення передбачено штраф у розмірі 34 - 85 грн. та 85 - 170 грн. відповідно.

За повторне таке порушення протягом року у сфері торгівлі штраф для осіб, які здійснюють розрахункові операції, зростає від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) і для посадових осіб від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн.) На сьогодні сума штрафу за повторне порушення – 85 - 170 грн. та 170 - 240 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1552 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за обман покупця чи замовника (обмірювання, обважування, обраховування, перевищення встановлених цін і тарифів або інший обман) працівниками торгівлі, громадського харчування і сфери послуг та громадянами буде застосовуватися штраф у розмірі від 3 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 850 грн.).

Повторне порушення протягом року тягне за собою накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 1700 грн.). Наразі за таке порушення передбачено штраф від 34 до 255 грн. та за повторне порушення – від 340 до 850 грн.

Примітка. Обманом покупців чи замовників у великих розмірах слід вважати обман, що спричинив громадянинові матеріальну шкоду у сумі, що перевищує три неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (51 грн.).

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 1561 Кодексу України про адміністративні правопорушення про порушення законодавства про захист прав споживачів, а саме у разі відмови працівниками торгівлі, громадського харчування чи сфери послуг і громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю в цих галузях, у наданні споживачам необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товари (роботи, послуги), їх кількість, якість, асортимент, а також про їх виробника (виконавця, продавця), у навчанні безпечного та правильного їх використання, а так само у разі обмеження прав громадян-споживачів на перевірку якості, комплектності, ваги та ціни придбаних товарів розмір штрафу зросте від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 - 1700 грн.). Сьогодні це – 17 - 170 грн.

Відмова вищезазначеними особами громадянину-споживачу в реалізації його права в разі придбання ним товару неналежної якості тягне за собою накладення штрафу від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 850 грн.). Сьогодні це – 17 - 306 грн.

Надання виробниками або вищезазначеними особами недостовірної інформації про продукцію, в разі якщо ця інформація не зашкодила життю, здоров'ю та майну споживача, тягне за собою накладення штрафу від 20 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 грн. до 1700 грн.). Сьогодні це – 170 - 255 грн.

У разі бездіяльності вищезазначених осіб щодо приведення недостовірної інформації про весь товар до відповідності або повторне надання недостовірної інформації про товар протягом року з моменту стягнення штрафні санкції будуть складати від 100 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 6800 грн.). Сьогодні це − 850 - 3400 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 159 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за порушення правил торгівлі на ринках штрафні санкції на громадян зростуть від 10 до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 850 грн.), а на посадових осіб - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.). На сьогодні сума штрафу за таке порушення – 17 - 54 грн. та 54 - 119 грн.

Законопроектом передбачено внесення змін до статті 160 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме за торгівлю з рук у невстановлених місцях (на вулицях, площах, у дворах, під'їздах, скверах та в ін.) штрафні санкції зростуть від 5 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 1700 грн.) з конфіскацією предметів торгівлі. Згідно із нормами діючого законодавства, за торгівлю з рук у невстановлених місцях передбачено штраф від 1 до 7 неоподатковуваних мінімумів (сьогодні це – 17 - 119 грн.).

Торгівля з рук у невстановлених місцях промисловими товарами тягне за собою накладення штрафу від 50 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі (від 850 грн. до 3400 грн.). Сьогодні це − 102 - 255 грн.

За словами авторів законопроекту, прийняття зазначених змін буде сприяти зменшенню та припиненню порушень вимог законодавства у сфері торгівлі, усуненню їх негативних наслідків, забезпеченню правомірної поведінки суб’єктів господарювання, дозволить посилити адміністративну відповідальність суб’єктів підприємницької діяльності за недодержання державних стандартів, норм та правил торговельного обслуговування населення, а також запровадити більш дієві механізми у сфері захисту прав споживачів щодо гарантії отримання якісних товарів та послуг споживачами.

 

Лікарські засоби і вироби медичного призначення обміну не підлягають!

Шановні мешканці району! Лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості поверненню не підлягають. Підставою є додаток №3 постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», п.16 наказу Міністерства охорони здоров'я України від 10.07.2005 №360 «Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів».

Радимо мешканцям району та міста:

не купувати ліки та вироби медичного призначення в Інтернеті;

не купувати ліки «з рук», в тому числі у людей, які можуть видавати себе за медичних працівників;

не займатися самолікуванням;

не купувати БАДи замість ліків і навпаки;

перевіряти найменування придбаних ліків, їх кількість та вартість не відходячи від каси;

довіряти вітчизняній системі контролю якості лікарських засобів.

Контролює якість ліків на етапі їх виробництва, ввезення в Україну та під час продажу в аптечних закладах Державна служба України з лікарських засобів (Держлікслужба України) та її територіальні органи.

Аби подати скаргу на якість лікарського засобу, необхідно написати листа на адресу Держлікслужби України (03115, Київ, проспект Перемоги, 120, (044) 450-12-66; (044) 393-21-47) або на адресу її територіального органу - Держлікслужби у Дніпропетровській області (49027, Дніпропетровськ, пл.Жовтнева,4, 6 поверх к. 601-605, (056) 740-21-87; (056)740-21-86).

Крім цього, мешканці міста у разі виникнення питань стосовно якості лікарських засобів можуть звернутися до Лабораторії з контролю якості лікарських засобів та медичної продукції, яка знаходиться безпосередньо у місті Кривому Розі (50051, м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 2, 5-й поверх, 405-41-05).

Перевірки здійснюються на підставі письмових звернень громадян, оформлених згідно із вимогами Закону України «Про звернення громадян».

У заяві-скарзі обов’язково необхідно вказати:

повне ім’я, прізвище та по-батькові скаржника;

місце проживання громадянина;

назву суб’єкта господарювання в якого придбано лікарський засіб;

надати зразок лікарського засобу або вказати повну назву лікарського засобу, номер серії лікарського засобу, виробника;

додати чек (або ксерокопію копію чеку) за сплату в аптеці, де придбано лікарський засіб;

чітко вказати сутність скарги;

скарга повинна бути підписана заявником чи заявниками із зазначенням дати.

Без зазначення вказаних даних заява, згідно чинного законодавства України, вважатиметься анонімною та не розглядається.

Якщо Вам здалося, що ліки не подіяли – це не означає, що лікарський засіб є неякісним або тим більше фальсифікованим. Наприклад, ліки можуть не діяти з причини, пов’язаної з індивідуальною реакцією на даний препарат у дану мить. Якщо ліки не подіяли, це, в першу чергу – привід звернутися до лікаря.

Звертаємо увагу, біологічно активні добавки (БАДи), на відміну від ліків, не лікують. Держлікслужба України не приймає скарги на якість БАДів!

Пам’ятайте: вчасне звернення до лікаря – є запорукою ефективного лікування та швидкого одужання! Будьте пильними та бажаємо Вам здоров'я!

 


 

Про штраф за відмову споживачеві розрахуватися платіжною карткою

Набула чинності постанова, яка встановлює адміністративну відповідальність для торговців у разі відмови споживачеві в можливості розрахуватися за товари чи послуги електронними засобами платежу. 

Так, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 727 «Про внесення зміни до пункту 2 Положення про порядок накладення та стягнення штрафів за порушення законодавства про захист прав споживачів», за обмеження або відмову у реалізації прав споживачів щодо вільного вибору продукції та форм її оплати встановлено штраф у розмірі п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 8 500 грн.

Вимоги до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги) визначає Кабінет Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 № 878 «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу товарів, громадського харчування та послуг і які відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» використовують реєстратори розрахункових операцій, повинні здійснити перехід на обов’язкове приймання електронних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги).

Кількість платіжних терміналів повинна становити не менше ніж 50 відсотків кількості реєстраторів розрахункових операцій, а у разі наявності одного реєстратора розрахункових операцій суб'єкт господарювання зобов'язаний забезпечити приймання спеціальних платіжних засобів.

Увага! Законодавством не встановлено обов’язок щодо необхідності використання електронних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) суб’єктами господарювання, які не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

Статтею 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено у яких випадках не застосовуються реєстратори розрахункових операцій.

Наприклад, відповідно до цієї статті не застосовують реєстратори розрахункових операцій:

- при продажу товарів (наданні послуг) фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок;

- при здійсненні фізичними особами торгівлі продуктовими або промисловими товарами за готівкові кошти на ринках;

- при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку;

- інші.

Крім цього, відповідно до вищезазначеної Постанови КМУ від 29.09.2010 № 878 звільнені від обов'язкового приймання спеціальних платіжних засобів для здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) заклади громадського харчування закритого типу, які обслуговують певний контингент споживачів, зокрема особовий склад Збройних Сил та інших військових формувань, студентів, учнів та викладачів вищих, професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, працівників промислових підприємств, підприємства торгівлі з торговельною площею до 20 кв. метрів (крім автозаправних станцій).

Таким чином, споживачі можуть вимагати у всіх суб’єктів господарювання, які застосовують відповідно до законодавства реєстратори розрахункових операцій (касові апарати), приймати в оплату електронні засоби платежу.

У разі відмови у проведенні розрахунку споживачі можуть звертатися за захистом своїх прав до Державної споживчої інспекції у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка,7). За дорученням цієї інспекції розглядає звернення у м. Кривому Розі відділ захисту прав споживачів та ринкового нагляду у Криворізькому регіоні Державної споживчої інспекції у Дніпропетровській області (м. Кривий Ріг, вул. Косіора, 20, тел. 92-85-75).

Звернення громадян повинні бути оформлені у порядку, який передбачено Законом України «Про звернення громадян».

Додаткову консультацію можна отримати у головного спеціаліста з питань захисту прав споживачів виконкому Жовтневої районної у місті ради за телефоном 50-38-24.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Посилення контролю за якістю та безпечністю продукції!

Висока якість та безпечність харчових продуктів – це передумова здоров’я нації, а отже, є пріоритетною державною справою.

Міська влада започаткувала з початку поточного року серйозну роботу щодо поліпшення якості і безпеки харчової продукції.

Щомісячно проводяться засідання міської робочої групи з питань функціонування об’єктів бізнесу, на якому розглядаються питання щодо забезпечення контролю за якістю та безпечністю продукції, що виробляється та реалізується у місті, у відповідному районі.

Владою Жовтневого району розпочато заходи щодо дотримання суб’єктами господарювання у сфері роздрібної торгівлі продовольчими товарами Правил провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів з метою отримання мешканцями району якісних, безпечних продуктів харчування.

В Жовтневому районі здійснюють діяльність у сфері оптової, роздрібної торгівлі продовольчими товарами більш як 800 суб’єктів господарювання.

 Мобільною робочою групою у складі спеціалістів: з питань захисту прав споживачів апарату Криворізької міської ради і виконкому та виконкому Жовтневої районної у місті ради проводиться моніторинг стану споживчого ринку в об’єктах роздрібної торгівлі продовольчими товарами, ресторанного господарства. Спеціалістами виконкому Жовтневої районної у місті ради: захисту прав споживачів, відділу розвитку підприємництва проводиться моніторинг стану споживчого ринку на ринках району, відповідно до графіку, затвердженого на поточний квартал.

У районі з квітня місяця проводиться (започатковано) цілеспрямовану роботу щодо взаємодії влади та студентської молоді. Між владою Жовтневого району та керівництвом навчального закладу укладено договір (угоду), а з 20 травня - шість студентів будуть проходити переддипломну практику в стінах виконкому.

Студентів Криворізького коледжу економіки та управління Державного вищого навчального закладу «Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана» залучено до проведення моніторингу в об’єктах бізнесу, як тайних покупців. На практиці студенти зможуть удосконалити теоретичні знання, отримані у стінах навчального закладу.

Розроблено анкети з переліком питань, відповідно до нормативного – правових актів, регламентуючих цей вид бізнесу, які заповнюються студентами при відвідуванні магазинів.

Систематичний моніторинг продукції, що виробляють і реалізують суб’єкти господарювання в районі – це необхідний процес, який забезпечує стабільну якість та безпечність харчових продуктів.

Всього з початку року (станом на 20.05.2013) проведено обстежень у 330 суб’єктах господарювання, а саме:

-  69 відстежень у суб’єктах господарювання, які здійснюють торгівельну діяльність в об’єктах бізнесу, у тому числі за період з 15 квітня по 20 травня поточного року – 38 обстежень суб’єктів господарювання;

- на ринках  Жовтневого району  проведено 261 обстеження суб’єктів господарювання, у тому числі за період з 15 квітня по 20 травня поточного року  - 32 обстеження суб’єктів господарювання.

Виявлено порушення статті 159 КУпАП «Порушення Правил торгівлі на ринках м. Кривого Рогу» у 42-х осіб. Застосовано адміністративні штрафи на загальну суму – 1496,0 грн.

Встановлено порушення Порядку впровадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів.

Перелік суб'єктів господарювання, що неодноразово порушують права споживачів щоквартально надаються для  включення їх до плану заходів органу державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності - Державній інспекції з питань захисту прав споживачів у Дніпропетровський області.

Аналіз стану споживчого ринку свідчить про те, що деякими суб’єктами господарювання не дотримуються вимоги законодавства про захист прав споживачів, правил торгівлі і надання послуг. І це особливо непокоїть.  

Встановлено понад 100 випадків різного роду порушень законодавства про захист прав споживачів, правил торгівлі і послуг:

- продаж неякісних товарів та товарів з простроченим терміном;

- порушення умов маркування продукції, відповідно до статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів»;

- відсутність документів, що  засвідчують якість і безпеку продукції;

- відсутність платіжних терміналів;

- відсутність у продавця товарних чеків;

- наявність не повірених або несправних засобів вимірювальної техніки;

- відсутність контрольно-вимірювальних приладів;

- відсутність «Кутка споживача»;

- відсутність книги відгуків та пропозицій або вона належним чином не оформлена та не зареєстрована у відділі розвитку підприємництва району.

Основними причинами порушень є невиконання вимог законодавчих актів та нормативних документів, необізнаність підприємців і їхніх продавців щодо норм законодавства України, актів про якість та маркування продукції та правил торгівлі.

У багатьох випадках суб’єкти господарювання-платники єдиного податку видають розрахункові документи тільки на вимогу споживачів. Це є порушенням чинного законодавства України. Незважаючи на те, ця категорія суб’єктів має право при здійсненні реалізації продукції за готівку не використовувати реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки та відповідно не застосовувати платіжні термінали, однак, вони обов’язково при розрахунку зі споживачем повинні видати розрахунковий документ, що засвідчує факт придбання товару і оплату покупки за готівкові кошти. У цьому напрямку проводиться широка роз’яснювальну роботу серед суб’єктів господарювання.

Зосереджую Вашу увагу, як суб’єктів господарювання, на викладку товарів, оформлення цінників, які необхідно представляти  у кращому вигляді, естетично. Є випадки, коли, оформлення цінників не відповідає вимогам Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання, написи на цінниках, особливо м’ясної продукції, розмиті, нечіткі. Є факти оформлення цінників на клейких стрічках.

На сьогодні встановлена обов’язковість застосування платіжних терміналів суб’єктами господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність і надають послуги споживачам, повинні мати контрольні ваги для вимірювання маси. Однак, контрольно-вимірювальні прилади на багатьох торгових об’єктах району відсутні, чим порушено право громадян-споживачів на перевірку точності міри, ваги придбаної продукції.

Є випадки, коли суб’єкти господарювання застосовували не повірені ваговимірювальні прилади.

Турбує поведінка продавців деяких суб’єктів господарювання, які ризикують своїм бізнесом і добрим ім’ям.

Споживач має право на те, щоб продукція була якісною і безпечною для його життя, здоров'я. Продавець зобов’язаний надавати споживачеві доступну і достовірну інформацію про продукцію.

Це питання тримається на постійному контролі , як у районі, так і в місті.

Непокоїть антисанітарний стан приміщень об’єктів торгівлі, у тому числі на ринках району, що є джерелом забруднення продуктів харчування і несе загрозу для життя і здоров’я населення.

Зовнішній вигляд, магазину, внутрішній стан приміщення – це одна з первинних візуальних інформацій для споживача, яка впливає на рішення  покупці (клієнта).

Помічено, що перше враження у покупця справляє реклама  магазину, вивіска про режим роботи, об’яви, а потім внутрішній стан приміщення – великий, чистий, просторий, красивий.

Тому, звертаємо Вашу увагу на вигляд магазину, інтер’єр приміщення, викладку товарів, оформлення цінників, що стимулює тим самим інтерес покупців до Вас та підвищує рівень  їх задоволеності.

Рівень життя та стан здоров’я населення багато в чому залежить, як від сумлінного ставлення виробників харчової промисловості до своєї праці, так і від продавців продукції.

Кожен суб’єкт господарювання району (виробник, продавець) зобов'язаний вибудувати власний ланцюг контролю на всіх етапах виробництва, переміщення і реалізації продукції, повинен вжити всіх необхідних заходів по усуненню причин виникнення невідповідностей законодавчим актам та нормативним документам та забезпечити високий рівень торговельного обслуговування населення.

Головне наше спільне завдання – напрацювати такі методи контролю, у межах наданих повноважень, які гарантували б безпечне та комфортне споживання товарів і послуг у нашому Жовтневому районі та забезпечили високій рівень торговельного обслуговування населення.

Споживачі продукції щодня мають відчувати турботу про себе. Тому, виконуючи державні обов’язки та захищаючи права громадян-споживачів, районна влада буде продовжувати виконувати функції державного контролю, у межах наданих повноважень, за якістю та безпекою харчових продуктів.

 

Шановні мешканці Жовтневого району!

У разі виявлення фактів продажу неякісних продовольчих товарів, порушень суб’єктами господарювання правил торгівлі, нетактовної поведінки продавців, просимо Вас повідомляти про це головного спеціаліста з питань захисту прав споживачів виконкому Жовтневої районної у місті ради за адресою: вул. Шурупова, 2, каб.112.

Прийомні дні: понеділок, четвер, з 9.00 до 12.00 та з 13.00 по 17.00, тел. 50-28-84. 

Робота у даному напрямку продовжується.

 

Матеріал підготовлено:

Головним спеціалістом з питань захисту прав споживачів виконкому Жовтневої районної у місті ради       від 20.05.2013

 

 

 

 

1 2 3 4 6 7 8 10