1. Загальні положення
1.1. Відділ розвитку підприємництва виконкому Покровської районної в місті ради (надалі – відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради, утворюється районною в місті радою в межах затвердженої нею структури й загальної чисельності.
1.2. Відділ утворюється й ліквідується відповідно до ст.54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради за пропозицією голови районної в місті ради.
1.3. Відділ підзвітний й підконтрольний районній в місті раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.
1.4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської та районної в місті рад та їх виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови та голови районної в місті ради, у межах делегованих повноважень – постановами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, Регламентом виконавчого комітету Покровської районної в місті ради, Системами управління з якості та інформаційної безпеки виконкому районної в місті ради, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування міста, а також цим Положенням.
2.Основні завдання та функці
2.1. Здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.
2.2. Здійснення відповідно до законодавства контролю за належною організацією обслуговування населення підприємствами торгівлі, ресторанного господарства, харчової промисловості, сфери послуг.
2.3. Організація роботи ринків та ярмарків, розташованих на території району.
2.4. Забезпечення реалізації державної політики з питань створення, використання та розвитку електронних інформаційних ресурсів-переліків об'єктів бізнесу з оформленням декларації про розміщення об'єктів сфери послуг, тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності.
2.5. Здійснення заходів щодо заборони або обмеження продажу пива (крім пива в пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів під час проведення масових заходів.
2.6. Проведення постійного спостереження за станом справ у сфері соціально-трудових відносин на об’єктах малого й середнього бізнесу силами районної робочої групи з питання легалізації найманих працівників, та адресної роз’яснювальної роботи з суб’єктами господарювання щодо дотримання норм законодавства України про працю.
2.7. Взаємодія з суб’єктами господарювання, громадськими організаціями з метою розвитку електронних інформаційних ресурсів міста, підвищення їх якості, доступності, забезпечення зворотного зв’язку для вирішення питань життєдіяльності територіальної громади міста Кривого Рогу.
2.8. Здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів на території району.
2.9. Розгляд звернень споживачів, проведення консультацій з питань захисту прав споживачів, надання допомоги у складанні претензій.
2.10. Здійснення моніторингу об’єктів бізнесу щодо виконання суб’єктами господарювання всіх форм власності вимог Правил торгівлі та поліпшення якості і культури обслуговування.
2.11. Надання необхідної консультативної допомоги суб’єктам господарювання у вирішенні питань у сфері торгівлі, ресторанного господарства, побутового обслуговування населення.
3.Обов’язки
3.1. Виконання нормативно-правових актів вищих органів державної влади, рішень міської та районної в місті рад, їх виконавчих комітетів, розпоряджень міського голови та голови районної в місті ради в межах наданих повноважень.
3.2. Здійснення заходів щодо проведення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконкомом районної в місті ради:
3.2.1 планування діяльності районної в місті ради, її виконкому з підготовки проєктів регуляторних актів;
3.2.2 здійснення базових, повторних та періодичних відстежень регуляторних актів, їх регуляторного впливу на розвиток територіальної громади та бізнес–середовище в порядку, визначеному Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
3.2.3 координація роботи експертної комісії з питань підготовки проєктів регуляторних актів;
3.2.4 організація виконання разом з розробниками регуляторних актів заходів з відстеження їх результативності, аналіз підготовлених звітів.
3.3. Підготовка проєктів рішень:
3.3.1 про прийняття регуляторного акта, необхідність перегляду та внесення змін або скасування;
3.3.2 про відстеження результативності дії регуляторного акта та державної регуляторної політики в районі;
3.3.3 про погодження подовженого або цілодобового режиму роботи об’єкта бізнесу незалежно від форми власності (за заявою суб’єкта господарювання);
3.3.4 про обмеження продовженого або цілодобового режиму роботи об’єкта бізнесу (у випадку порушення суб’єктом господарювання Правил додержання тиші в громадських місцях);
3.3.5 інших, віднесених до компетенції відділу.
3.4. Розробка районних заходів щодо виконання міської Програми розвитку підприємництва, забезпечення реалізації пріоритетних напрямів, координація та контроль за її виконанням.
3.5. Надання пропозицій щодо:
3.5.1 організації роботи ринків та ярмарків, розташованих на території району;
3.5.2 заборони або обмеження продажу пива, (крім пива в пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та куріння тютюнових виробів під час проведення масових заходів.
3.6. Доведення до суб'єктів господарювання вимог нових нормативних актів, проведення нарад з питань, які стосуються їх діяльності.
3.7. Здійснення контролю за додержанням суб’єктами господарювання Правил благоустрою у місті Кривому Розі; додержання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу; торгівлі на ринках м. Кривого Рогу, затверджених відповідними рішеннями міської ради.
3.8. Формування електронних інформаційних ресурсів – переліків об'єктів бізнесу з видачею декларації про розміщення об'єкта бізнесу (сфери нефінансових послуг, тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, у тому числі під час проведення ярмарок, святкових, урочистих масових заходів, на відведених земельних ділянках).
3.9. Забезпечення функціонування територіальної спеціалізованої служби цивільного захисту місцевого рівня торгівлі та харчування ланки Покровського району ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Дніпропетровської області у м. Кривому Розі.
3.10. Взаємодія з відповідними структурними підрозділами виконкому районної в місті ради з питань мобілізаційної підготовки, забезпечення оборонних потреб і підвищення стабільності роботи об'єктів бізнесу в умовах надзвичайних ситуацій.
3.11. Забезпечення інформаційної підтримки ресурсів, розміщених на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», які за своїм змістом належать до компетенції відділу; удосконалення їх структури та змісту.
3.12. Здійснення адміністративних, інших публічних послуг для суб’єктів звернення, що надаються через Центр адміністративних послуг «Віза» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради в обсязі, який визначається рішенням виконкому районної в місті ради.
3.13. Забезпечення функціонування та постійне удосконалення системи управління якістю адміністративних, інших публічних послуг та інформаційної безпеки у виконкомі районної в місті ради.
3.14. Надання безоплатної первинної правової допомоги відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу», у тому числі здійснення особистого прийому осіб, які її потребують.
3.15. Надання у визначеному порядку інформації на виконання документів, що надійшли від органів державної влади, на електронних та паперових носіях.
3.16. Забезпечення дотримання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян.
3.17. Розгляд та надання відповіді на інформаційні запити, у терміни, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
3.18. Виконання інших доручень керівництва виконкому районної в місті ради.
4.Права
4.1. Брати участь у роботі пленарних засідань районної в місті ради, засідань виконкому районної в місті ради.
4.2. Одержувати в установленому порядку від суб'єктів господарювання інформаційні матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань, згідно з чинним законодавством.
4.3. Складати протоколи про адміністративні правопорушення відповідно до наданих повноважень.
4.4. Здійснювати обстеження об’єктів бізнесу щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства України.
4.5. Повідомляти відповідні органи державного контролю і нагляду про порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства та нормативних документів для вжиття заходів.
4.6. Готувати і скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції відділу.
4.7. Здійснювати адміністрування на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» розділів або їх частин, де розміщуються інформаційні ресурси, які за своїм змістом належать до компетенції відділу.
5.Організація роботи
5.1. Відділ працює відповідно до перспективних і поточних планів, що затверджуються рішенням виконкому районної в місті ради, та календарних планів роботи виконавчого комітету, що затверджуються головою районної в місті ради.
5.2. Прийом на роботу працівників відділу здійснюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» шляхом призначення головою районної в місті ради на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством України.
5.3. Відділ очолює завідувач. У разі відсутності завідувача його обов’язки виконує спеціаліст відділу на підставі розпорядження голови районної в місті ради.
5.4. Завідувач відділу:
5.4.1 несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, законність прийнятих ним рішень;
5.4.2 визначає обов’язки працівників відділу та здійснює контроль за їх виконанням;
5.4.3 представляє відділ в усіх установах, підприємствах та закладах;
5.4.4 формує кадровий резерв на працівників відділу;
5.4.5 подає пропозиції голові районної в місті ради щодо:
5.4.5.1 заміщення вакансій у відділі;
5.4.5.2 присвоєння посадовим особам чергових рангів;
5.4.5.3 заохочення працівників відділу за результатами роботи;
5.4.5.4 структури відділу;
5.4.5.5 установлення розміру надбавок посадовим особам;
5.4.5.6 застосування стягнень за порушення трудової та виконавської дисципліни.
5.5. Працівники відділу виконують обов’язки відповідно до посадових інструкцій.