Положення про відділ освіти

1. Загальні положення


1.1. Відділ освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі -відділ) є  самостійним структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради.
1.2. Відділ утворюється відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве  самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради в межах затвердженої нею  структури за пропозицією голови районної в місті ради.
1.3. Відділ підзвітний і підконтрольний Покровській районній в місті раді,  підпорядкований її виконавчому комітету, голові районної в місті ради. З питань здійснення делегованих йому повноважень підконтрольний  департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради. Юридична адреса відділу освіти: 50014, Дніпропетровська область, місто  Кривий Ріг, вулиця Шурупова, 2.
1.4. Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням
Державного Герба України і своїм найменуванням та печатку без зображеннягерба, штамп, бланк. Відділ фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету та субвенції з Державного бюджету.
1.5. У своїй діяльності відділ керується Конституцією і Законами України,  постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету  Міністрів України, розпорядженнями міського голови та голови районної в місті ради,  рішеннями органів місцевого самоврядування, наказами департаменту освіти і науки  обласної державної адміністрації, департаменту освіти і науки виконкому  Криворізької міської ради, цим Положенням та дотримується Регламенту виконкому  районної в місті ради.
1.6. У межах своїх повноважень відділ організовує виконання  нормативно-правових актів у галузі освіти в районі та здійснює систематичний  контроль за їх реалізацією.


2. Основні завдання та функції


2.1. Основними завданнями відділу є:
2.1.1 реалізація державної політики в галузі освіти на території Покровського  району міста з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища;
2.1.2 управління закладами освіти району комунальної форми власності  територіальної громади міста;
2.1.3 аналіз стану освіти в районі, прогнозування розвитку дошкільної,  початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; удосконалення мережі  відповідних закладів освіти району комунальної форми власності територіальної  громади міста згідно з освітніми потребами громадян;
2.1.4 участь у розробці та організація виконання міських і державних програм,  програми розвитку освіти на відповідній території;
2.1.5 забезпечення належного функціонування освітньої сфери на території  району;
2.1.6 оперативне управління майном закладів освіти району комунальної форми  власності територіальної громади міста (далі - підпорядкованих закладів); організація  господарського обслуговування та фінансового забезпечення підпорядкованих закладів відповідно до затверджених головним  розпорядником видатків; здійснення їх  централізованого бухгалтерського обслуговування;
2.1.7 забезпечення взаємодії з державними і громадськими органами, що  сприяють гармонізації та гуманізації взаємин учасників освітнього процесу; здійснення  заходів щодо активізації (сприяння) міжнародного співробітництва з питань, що  належать до компетенції відділу;
2.1.8 створення в межах повноважень та наявного фінансування умов для  здобуття громадянами дошкільної, початкової та базової освіти, позашкільної освіти;
2.1.9 розподіл території обслуговування між закладами початкової та базової  середньої освіти;
2.1.10 моніторинг освітнього процесу в підпорядкованих закладах та координація діяльності цих закладів, а також сприяння діяльності дошкільних та 
позашкільних закладів освіти, дитячих, молодіжних і науково-просвітницьких організацій на території району;
2.1.11 сприяння розвитку самоврядування у підпорядкованих закладах;
2.1.12 сприяння удосконаленню професійної кваліфікації педагогічних  працівників підпорядкованих закладів, забезпечення їх перепідготовки (підвищення  кваліфікації) та атестації у порядку, установленому Міністерством освіти і науки  України;
2.1.13 забезпечення в межах своїх повноважень та наявного фінансування  дотримання державних стандартів соціального захисту, охорони життя, здоров'я та  захисту прав учасників освітнього процесу в закладах освіти району, а також  організація виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту  населення; дотримання вимог законодавства з пожежної безпеки;
2.1.14 забезпечення взаємодії підпорядкованих закладів з питань здійснення  заходів щодо запобігання і протидії корупції;
2.1.15 здійснення діяльності розпорядника публічної інформації в межах  компетенції та організація роботи зі зверненнями громадян і інформаційними  запитами суб'єктів, зверненнями з питань діяльності відділу та підпорядкованих  закладів;
2.1.16 забезпечення доступу громадян до інформаційних ресурсів міста,  віднесених до компетенції відділу;
2.1.17 організація харчування та медичного забезпечення в підпорядкованих  закладах;
2.1.18 планування та забезпечення розвитку мережі закладів дошкільної,  початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти.
2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
2.2.1 здійснює організаційне керівництво роботою підпорядкованих закладів,  розташованих на території району;
2.2.2 організовує виконання рішень органів виконавчої влади та місцевого  самоврядування з питань освіти на території району;
2.2.3 аналізує стан освіти в районі, організовує і контролює виконання програм  розвитку освіти;
2.2.4 уживає заходів щодо забезпечення підпорядкованими закладами  належного рівня освіти; організовує їх інформаційне забезпечення, сприяє  підвищенню фахового рівня і розвитку творчості педагогічних працівників;
2.2.5 організовує виконання програм відродження розвитку освіти  національних меншин, реалізацію прав національних меншин на вивчення рідної мови в підпорядкованих закладах;
2.2.6 забезпечує в межах своїх повноважень виконання законодавства щодо функціонування української мови як державної; створює умови для реалізації  концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді в підпорядкованих  закладах;
2.2.7 забезпечує розвиток підпорядкованих закладів, розташованих на території  району, уносить пропозиції щодо їх створення, реорганізації та ліквідації;
2.2.8 організовує проведення атестації педагогічних працівників, створює  атестаційну комісію II рівня;
2.2.9 організовує та контролює роботу щодо підвищення кваліфікації  педагогічних працівників;
2.2.10 організовує в межах наявного фінансування підготовку підпорядкованих закладів до нового навчального року, до роботи в осінньо-зимовий період;
2.2.11 сприяє соціальному та правовому захисту учасників освітнього процесу  та працівників підпорядкованих закладів;
2.2.12 розглядає питання та вносить пропозиції щодо відзначення працівників  освіти державними нагородами, присвоєння їм почесних звань,
4 Продовження додатка запроваджує інші норми морального стимулювання праці педагогічних та інших  працівників освіти;
2.2.13 здійснює координацію роботи з ведення кадрового та військового обліку у  підпорядкованих закладах;
2.2.14 готує пропозиції щодо закріплення за закладами початкової та базової  середньої освіти території обслуговування;
2.2.15 формує зведене замовлення на отримання документів про освіту;
2.2.16 готує і в установленому порядку подає статистичну звітність про стан і  розвиток освіти в районі;
2.2.17 упроваджує в межах затверджених кошторисів заходи щодо поліпшення  соціального захисту дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, або осіб  з їх числа;
2.2.18 контролює дотримання прав дітей пільгових категорій в підпорядкованих  закладах;
2.2.19 організовує роботу в підпорядкованих закладах з обліку дітей пільгових  категорій, дітей, що перебувають під опікою, дітей з малозабезпечених, багатодітних  родин, дітей-інвалідів тощо;
2.2.20 координує роботу підпорядкованих закладів щодо запобігання  правопорушень серед неповнолітніх під час освітнього процесу;
2.2.21 забезпечує соціальний захист та захист прав учасників освітнього процесу  і обслуговуючого персоналу, створює умови для виховання, навчання і роботи  відповідно до нормативів у межах матеріально-технічного та фінансового  забезпечення;
2.2.22 розробляє пропозиції щодо бюджетних асигнувань на утримання  підпорядкованих закладів та соціального захисту учасників освітнього процесу;
2.2.23 представляє і захищає інтереси підпорядкованих закладів та учасників  освітнього процесу в межах повноважень, установлених цим Положенням;
2.2.24 забезпечує розгляд заяв, скарг, звернень громадян, що надходять до  відділу освіти, уживає заходів з усунення причин, що їх викликають;
2.2.25 координує роботу підпорядкованих закладів освіти з професійної  орієнтації учнів;
2.2.26 сприяє формуванню єдиної комплексної системи забезпечення захисту  моральних засад і утвердження здорового способу життя в підпорядкованих закладах;
2.2.27 забезпечує дотримання правил охорони праці, протипожежної безпеки в  структурних підрозділах відділу освіти та координує роботу підпорядкованих закладів  в цьому напрямку;
2.2.28 проводить закупівлю товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб  підпорядкованих закладів;
2.2.29 укладає договори на проведення ремонтів та контролює виконання  ремонтних робіт в підпорядкованих закладах; затверджує проектно-кошторисну документацію на виконання робіт;
2.2.30 здійснює контроль за використанням об'єктів оренди, що перебувають на  балансі відділу освіти; погоджує передачу вільних приміщень в оренду;
2.2.31 виконує функції балансоутримувача майна територіальної громади міста, що використовується для забезпечення діяльності підпорядкованих закладів;
2.2.32 виконує функції розпорядника коштів для підпорядкованих закладів та  страхувальника для працівників цих закладів в розумінні законодавства про  загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
2.2.33 уносить пропозиції щодо розробки розрахункових показників для  складання проекту бюджету на утримання підпорядкованих закладів; здійснює  розрахунки проектів кошторису на відповідний бюджетний період;
2.2.34 уживає заходів з оптимізації доступу суб'єктів господарювання та  громадян до інформаційних ресурсів міста, віднесених до компетенції відділу; 
забезпечує відкритість функціонування цих ресурсів, зворотний зв'язок,  удосконалення існуючої системи електронної взаємодії міської та районної влади і  громадян, суб'єктів господарювання, забезпечує інформаційну підтримку ресурсів,  розміщених на сайті «Криворізький ресурсний центр», які за своїм змістом належать  до компетенції відділу;
2.2.35 здійснює погоджувальні процедури, надає публічні послуги суб'єктам  господарювання, громадянам;
2.2.36 здійснює перевірки підпорядкованих закладів з питань, віднесених до  його компетенції, бере участь у перевірках, які проводяться департаментом освіти і  науки виконкому Криворізької міської ради;
2.2.37 уносить пропозиції до виконкому районної в місті ради щодо планування  діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, перегляду відстеження  результативності їх впливу;
2.2.38 бере участь у плануванні та вносить до департаменту освіти і науки  виконкому міської ради пропозиції щодо розвитку мережі закладів дошкільної,  початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти в Покровському районі 
міста;
2.2.39 забезпечує доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян,  які проживають на території району, та вживає заходів для забезпечення потреби  мешканців району в дошкільній та позашкільній освіті;
2.2.40 створює на базі існуючих у районі закладів освіти дитячі заклади  оздоровлення та відпочинку з денним перебуванням, затверджує їх мережу, 
дислокацію, штатний розпис та забезпечує призначення їх керівників;
2.2.41 запроваджує системи управління якістю та інформаційної безпеки;
2.2.42 виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.


3. Обов'язки


Відділ з метою організації своєї діяльності:
3.1 організовує в межах наявного фінансування роботу з підвищення  кваліфікації кадрів відділу освіти та його структурних підрозділів;
3.2 здійснює організаційне та матеріально-технічне забезпечення структурних  підрозділів відділу;
3.3 складає проект кошторису на утримання структурних підрозділів та проекти  кошторисів підпорядкованих закладів та подає їх на затвердження до департаменту  освіти і науки виконкому Криворізької міської ради;
3.4 складає та затверджує штатні розписи структурних підрозділів відділу;
3.5 контролює надходження коштів підпорядкованих закладів до спеціального  фонду бюджету, їх облік та витрачання;
3.6 здійснює централізований бухгалтерський облік витрат на утримання  структурних підрозділів та підпорядкованих закладів;
3.7 здійснює централізоване адміністративно-господарське забезпечення  структурних підрозділів, централізоване господарське забезпечення підпорядкованих  закладів;
3.8 забезпечує в межах своєї компетенції захист персональних даних  працівників структурних підрозділів та учасників освітнього процесу підпорядкованих  закладів;
3.9 організовує роботу з розгляду звернень громадян та юридичних осіб,  депутатських звернень та запитів, роботу з публічною інформацією;
3.10 забезпечує в межах повноважень проведення заходів щодо запобігання  корупції та дотримання антикорупційного законодавства;
3.11 забезпечує оприлюднення офіційної звітності про всі отримані та  використані кошти на утримання підпорядкованих закладів та публічної інформації,  що належить до компетенції відділу освіти, відповідно до вимог законів України «Про  доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів»;
3.12 забезпечує здійснення заходів з охорони праці, протипожежної безпеки,  проведення інструктажів у структурних підрозділах відділу освіти, контролює  дотримання правил техніки безпеки у структурних підрозділах відділу освіти та  координує здійснення таких заходів підпорядкованими закладами;
3.13 у межах повноважень надає безоплатну первинну правову допомогу  учасникам освітнього процесу, у тому числі проводить особистий прийом осіб, які її  потребують.


4.Права


Відділ має право:
4.1 залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань  вчених і фахівців, спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ,  організацій (за погодженням з їх керівниками), представників інститутів  громадянського суспільства до розгляду питань, що належать до його компетенції;
4.2 одержувати в установленому законодавством порядку інформацію,  документи і матеріали від державних органів та органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб;
4.3 скликати наради, утворювати консультативні, дорадчі та інші допоміжні  органи і служби (ради, комісії, колегії, робочі групи тощо) для сприяння виконанню  покладених на нього завдань;
4.4 здійснювати перевірки в підпорядкованих закладах;
4.5 брати участь в роботі засідань районної в місті ради та її виконавчого  комітету, розробляти і вносити проекти рішень для розгляду на засіданні ради та  виконкому;
4.6 залучати спеціалістів органів державної влади, місцевого самоврядування,  представників об'єднань громадян, благодійних організацій та суб'єктів господарювання (за їх згодою) до розгляду питань, що належать до його компетенції;
4.7 брати участь в утворенні, реорганізації і ліквідації закладів та установ  освіти;
4.8 уносити до департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської  ради пропозиції щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності  керівників підпорядкованих закладів;
4.9 укладати в установленому порядку договори про взаємодію з юридичними  та фізичними особами, налагоджувати прямі зв'язки з закладами освіти, науковими  установами інших держав, міжнародними організаціями, фондами тощо, укладати  угоди про співробітництво;
4.10 у межах своєї компетенції зупиняти (скасовувати) дію наказів керівників  підпорядкованих закладів, якщо вони суперечать законодавству або видані з  перевищенням повноважень;
4.11 організовувати та проводити конференції, семінари, наради з питань, що  належать до компетенції відділу освіти, запроваджувати інші форми взаємодії з  громадськістю;
4.12 здійснювати адміністрування розділів сайту «Криворізький ресурсний  центр» або їх частин, де розміщуються інформаційні ресурси, які за своїм змістом  належать до компетенції відділу;
4.13 отримувати доходи (прибутки), які використовуються виключно для  фінансування видатків на утримання структурних підрозділів відділу, реалізації мети та напрямів діяльності, визначених цим Положенням; забороняється розподіл 
отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників, працівників (крім  оплати праці та нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та  інших пов'язаних з ними осіб.


5. Організація роботи


5.1. Відділ у межах своєї компетенції видає накази, які є обов'язковими для виконання структурними підрозділами, підпорядкованими закладами та їх
посадовими особами. У випадках, передбачених законодавством, акти відділу є обов'язковими для  виконання всіма учасниками освітнього процесу підпорядкованих закладів. Відділ, у  разі потреби, видає спільні акти разом з органами виконавчої влади, органами  місцевого самоврядування.
5.2. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою районної в місті ради.

Керівники структурних підрозділів відділу призначаються на посади та  звільняються з посад начальником відділу.

Начальник відділу має заступника, який призначається на посаду та звільняється  з посади головою районної в місті ради.

Заступник начальника відділу виконує обов'язки начальника відділу за його  відсутності, представляє відділ у будь-яких взаємовідносинах без довіреності та має  право підпису документів.

Начальник відділу несе персональну відповідальність за виконання покладених  на відділ завдань і здійснення ним своїх повноважень, у межах компетенції установлює  ступінь відповідальності заступника начальника відділу, керівників структурних підрозділів та керівників підпорядкованих закладів.
Начальник відділу:
- очолює відділ, здійснює керівництво його діяльністю;
- представляє відділ у відносинах з іншими органами, підприємствами,  установами, організаціями та несе персональну відповідальність за організацію та  результати діяльності відділу;
- організовує роботу відділу на виконання завдань, покладених на відділ чинним  законодавством та цим Положенням, забезпечує виконання відділом Конституції та  Законів України, указів Президента України та постанов Верховної Ради України, актів  органів місцевого самоврядування, прийнятих відповідно до Конституції та Законів  України, актів Кабінету Міністрів України та розпоряджень голови Покровської  районної в місті ради;
- звітує перед головою районної в місті ради та директором департаменту освіти  і науки виконкому Криворізької міської ради щодо виконання покладених на відділ  завдань та планів роботи;
- підписує накази відділу;
- затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції  працівників структурних підрозділів відділу;
- затверджує структуру та штатний розпис структурних підрозділів відділу;
- надає в установленому порядку голові районної в місті ради пропозиції щодо  призначення на посаду та звільнення з посади свого заступника, спеціалістів відділу, а  також пропозиції про їх заохочення або притягнення до дисциплінарної  відповідальності;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників структурних підрозділів  відділу;
- розподіляє обов'язки між спеціалістами відділу;
- укладає договори від імені відділу;
- видає довіреності та надає обов'язкові для виконання доручення працівникам  структурних підрозділів та підпорядкованих закладів;
- скликає та проводить наради в межах своєї компетенції;
- притягує до дисциплінарної відповідальності працівників структурних  підрозділів відділу;
- здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
5.3. Для організації фінансової та адміністративно-господарської діяльності у відділі створюються структурні підрозділи: адміністративно-господарча група,  централізована бухгалтерія. Діяльність структурних підрозділів відділу  регламентується відповідними положеннями, які затверджуються начальником  відділу.
5.4. У відділі для колективного вирішення питань, що належать до його  компетенції, може створюватися колегія в складі начальника відділу (голова колегії),  заступника начальника відділу, працівників відділу і його структурних підрозділів. До складу колегії можуть входити також інші фахівці. Склад колегії затверджується  начальником відділу. Рішення колегії запроваджуються наказами начальника відділу.
5.5. Для проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти у відділі  створюється атестаційна комісія II рівня у складі начальника відділу (голова комісії),  заступника начальника відділу, працівників відділу і його структурних підрозділів. До  складу атестаційної комісії можуть входити також інші фахівці. Склад атестаційної  комісії затверджується начальником відділу.
5.6. Для проведення закупівель у відділі призначаються уповноважені особи або  створюється тендерний комітет у порядку, установленому Законом України «Про публічні закупівлі».
5.7. Для реалізації антикорупційної програми у відділі призначається особа,  відповідальна за реалізацію антикорупційної програми (Уповноважений з реалізації  антикорупційної програми), правовий статус якої визначається Законом України «Про  запобігання корупції».
5.8. Ліквідація чи реорганізація відділу здійснюється за рішенням засновника в  установленому законом порядку.
У разі припинення діяльності відділу його активи передаються іншій  неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються в дохід бюджету  згідно з рішенням засновника.