Положення про управління праці та соціального захисту населення

1.Загальні положення

  • Управління праці та соціального захисту населення виконкому Покровської районної в місті ради (надалі - управління) є самостійним структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради.
  • Управління утворюється й ліквідується відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради в межах затвердженої нею структури за пропозицією голови районної в місті ради.
  • Управління підзвітне й підконтрольне районній в місті раді, підпорядковане її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.
  • Управління є юридичною особою, має свої печатки зі своїм найменуванням, у тому числі гербову, штампи, бланки і розрахункові рахунки в Управлінні Державної казначейської служби України в Покровському районі міста Кривого Рогу.
  • Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської та районної в місті ради та їх виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови та голови районної в місті ради, у межах делегованих повноважень – постановами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, Регламентом виконавчого комітету районної в місті ради, системами управління якістю та інформаційною безпекою виконкому районної в місті ради, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування міста, а також цим Положенням.
  • Управління є правонаступником відділу праці та соціального захисту населення виконкому Жовтневої районної ради.

2.Основні завдання та функції

Основними завданнями та функціями управління є:

  • Участь у практичній реалізації законів України, указів Президента України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, рішень міської, районної в місті ради, їх виконавчих комітетів, розпоряджень голови районної в місті ради з питань ветеранської політики та соціального захисту населення району.
  • Участь, у межах своєї компетенції, у здійсненні комплексних програм поліпшення обслуговування осіб з інвалідністю, одиноких непрацездатних громадян, громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем їх проживання.
  • Призначення та виплата соціальних допомог, компенсацій, установлених законодавством України.
  • Здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.
  • Організація роботи з надання соціальних послуг.
  • Прийняття рішень, що входить до повноважень управління праці та соціального захисту населення.
  • Брати участь в судових засіданнях в межах наданих повноважень.

3.Обов’язки

  • Розробка та надання на затвердження районної в місті ради цільових програм з питань соціального захисту малозабезпечених верств населення; одиноких непрацездатних громадян; осіб з інвалідністю; ветеранів війни та праці; реабілітованих громадян; військовослужбовців, звільнених у запас або відставку; сімей загиблих військовослужбовців; багатодітних сімей; сімей, які втратили годувальника; громадян похилого віку, які потребують обслуговування вдома; дітей, хворих на злоякісні новоутворення; дітей, позбавлених батьківського піклування; осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших громадян, які цього потребують.
  • Уживання заходів щодо осіб з інвалідністю, ветеранів війни та праці, громадян, реабілітованих, військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, сімей, які втратили годувальника, багатодітних сімей, непрацездатних громадян похилого віку, що потребують обслуговування вдома, влаштування у будинки-інтернати осіб з інвалідністю і непрацездатних громадян похилого віку, які мають потребу в цьому.
  • Вирішення у визначеному порядку питання щодо соціального обслуговування (надання соціальних послуг) громадян, які не здатні до самообслуговування та потребують постійної сторонньої допомоги, територіальним центром соціального обслуговування.
  • Забезпечення формування Центрального банку даних з проблем інвалідності, що включає дані індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, у тому числі потребу в їхньому працевлаштуванні, направлення осіб з інвалідністю (у разі їх звернення) на професійну реабілітацію до реабілітаційних установ.
  • Прийом заяв із необхідними документами та/або відомостями для надання житлових субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива й скрапленого газу
  • Забезпечення відповідно до законодавства призначення та виплати соціальних допомог, компенсацій і відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня», інших виплат, що проводяться за рахунок коштів бюджетів різних рівнів.
  • Організація роботи з надання та фінансування пільг особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, іншим категоріям громадян, які мають право на їх отримання за рахунок державного, обласного та міського бюджетів, крім пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, установлення статусів та надання посвідчень «учасник війни», «особа з інвалідністю внаслідок війни», «сім'я загиблого, померлого ветерана війни», «ветеран праці», «жертва нацистських переслідувань», «дитина війни», підготовка документів на видачу посвідчень постраждалим унаслідок Чорнобильської катастрофи; надання посвідчень реабілітованим.
  • Нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за деякі категорії застрахованих осіб.
  • Складання довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів без правонаступника, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад.
  • Забезпечення перевірки матеріалів пенсійних справ з метою додержання вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного Фонду України.
  • Здійснення обстеження та аналізу стану охорони праці, забезпечення соціального захисту працівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, у тому числі зайнятих на роботах із шкідливими та небезпечними умовами праці, за якістю проведення атестації робочих місць щодо їх відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці, за наданням працівникам відповідно до законодавства пільг та компенсацій за роботу в шкідливих умовах.
  • Участь у соціальному діалозі, веденні колективних переговорів, укладанні територіальних угод, вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) на підприємствах, установах і організаціях; здійснення повідомної реєстрації в установленому порядку колективних договорів і угод.
  • Участь у розробленні цільових програм поліпшення стану безпеки і умов праці та виробничого середовища, програм зайнятості населення.
  • Організація в межах своїх повноважень за участю територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, проведення громадських робіт для зареєстрованих безробітних, осіб, які перебувають на обліку в територіальному органі державної служби зайнятості як такі, що шукають роботу, працівників, які втратили частину заробітної плати внаслідок вимушеного скорочення до 50 відсотків передбаченої законодавством тривалості робочого часу у зв’язку із зупиненням (скороченням) виробництва продукції.
  • Участь у роботі комісії зі спеціального розслідування нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань відповідно до вимог чинного законодавства України, здійснення оперативного обліку таких нещасних випадків, проведення аналізу обставин і причин настання нещасних випадків за підсумками півріччя й року.
  • Надання пропозицій щодо утворення комісії з розслідування нещасних випадків невиробничого характеру, ведення обліку та здійснення аналізу причин їх виникнення.
  • Аналізування стану забезпечення своєчасної і не нижче визначеного державою мінімального розміру виплати заробітної плати підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, суб’єктами підприємницької діяльності законодавства з питань зайнятості, соціального захисту населення в межах покладених повноважень.
  • Унесення в установленому порядку пропозицій про встановлення піклування та опіки над повнолітніми недієздатними особами, які за станом здоров’я потребують догляду відповідно до законодавства. Реєстрація помічника дієздатної фізичної особи, яка за станом здоров’я не може самостійно здійснювати свої права та виконувати обов’язки.
  • Складання акту встановлення факту здійснення догляду за особою з інвалідністю 1 чи 2 групи, особою, яка потребує постійного догляду в період введення на території України надзвичайного або воєнного стану.
  • Ведення обліку осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, інших осіб, які мають право на безоплатне забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, проведення прийому заяв із необхідними документами та/або відомостями на забезпечення засобами реабілітації, сприяння забезпеченню технічними та іншими засобами реабілітації. Забезпечення санаторно-курортними путівками ветеранів війни, реабілітованих, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій або є пенсіонерами, осіб, на яких поширюється дія законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, осіб з інвалідністю, осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській атомній електростанції, постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
  • Забезпечення в межах наданих повноважень організації соціальної та професійної адаптації осіб пільгової категорії.
  • Підготовка документів для визначення права осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями.
  • Підготовка проєктів рішень районної в місті ради, її виконавчого комітету, розпоряджень голови районної в місті ради з питань, що належать до компетенції управління, у тому числі проєкту рішення про встановлення з урахуванням потреби кількості місць на всіх автостоянках, незалежно від форм власності, що є суб’єктами господарської діяльності й охороняються, за умови оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки (крім автостоянок гаражних кооперативів), для безоплатного зберігання транспортних засобів водіїв з інвалідністю, водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю, та громадських організацій, підприємств, установ, організацій, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю, щодо видачі зазначеним користувачам направлень, адресованих власникам автостоянок, на безоплатне зберігання транспортних засобів на автостоянках; укладання договору про надання послуг користувачам щодо безоплатного зберігання транспортних засобів з власниками автостоянок (суб’єктами господарювання) та здійснення компенсаційних виплати вартості вказаних послуг.
  • Участь у здійсненні заходів з питань соціального захисту бездомних громадян та осіб, звільнених з місць позбавлення волі.
  • Здійснення підтримки в актуальному стані програм, інформаційних систем та реєстрів, визначених законодавством.
  • Забезпечення ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової і бюджетної звітності, здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, за операціями з нарахування і фінансування соціальних виплат.
  • Оприлюднення на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів відомостей про використання публічних коштів у строки, передбачені чинним законодавством України.
  • Надання публічних послуг в обсязі, який визначено рішенням виконкому районної в місті ради.
  • Інформування (у тому числі через засоби масової інформації) та надання роз’яснення, в межах повноважень, щодо реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції управління.
  • Забезпечення доступу до публічної інформації з питань, віднесених до компетенції управління.
  • Надання пропозицій до виконкому районної в місті ради щодо планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів, перегляд, відстеження результативності їх впливу.
  • Забезпечення функціонування системи управління якістю та інформаційної безпеки публічних послуг виконкому районної в місті ради.
  • Забезпечення інформаційної підтримки ресурсів, розміщених на сайті «Криворізький ресурсний центр», які за своїм змістом належать до компетенції управління; удосконалення їх структури та змісту.
  • Забезпечення реалізації державної політики з питань використання, щодо їх формування та підтримки в актуальному стані; надання у визначеному порядку інформації на виконання документів, які надійшли з вищих органів, в електронному та паперовому вигляді.
  • Розгляд та надання відповідей на звернення та інформаційні запити відповідно до вимог законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації».
  • Забезпечення ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
  • Здійснюють опрацювання заяв осіб, які розмістили внутрішньо переміщених осіб, про отримання компенсаційних витрат. перевіряють наведені в заяві відомості з відвідуванням (у разі потреби) місця розміщення внутрішньо переміщених осіб, про що складається акт. Формують переліки осіб, які надавали заяви про отримання компенсації за тимчасове розміщення( перебування) внутрішньо переміщених осіб.
  • Забезпечення надання компенсації витрат, пов’язаних з безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) внутрішньо переміщених осіб.

 4.Права

Управління має право:

  • Уносити до районної в місті ради, виконавчого комітету районної в місті ради пропозиції з питань удосконалення стану справ у сфері соціально-трудових відносин та соціального захисту населення.
  • Залучати до розгляду питань та підготовки пропозицій спеціалістів інших структурних підрозділів виконкому районної в місті ради, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками).
  • Одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності документи та інші матеріали, а від органів державної статистики (безплатно) – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на управління завдань.
  • Скликати в установленому порядку семінари та наради з питань, що входять до повноважень управління.
  • Здійснювати нагляд за дотриманням законодавства з питань, що належать до компетенції управління.
  • У процесі виконання покладених на управління завдань взаємодіяти з іншими структурними підрозділами виконавчих органів місцевого самоврядування, представницькими органами, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян, благодійними фондами тощо.
  • Здійснювати контроль за цільовим використанням бюджетних асигнувань, передбачених для надання соціальних виплат, уживати заходів щодо повернення надміру нарахованих сум соціальних виплат громадянам, які подали інформацію з недостовірними відомостями або не повідомили про зміни.
  • Використовувати дозвіл заявників на розкриття інформації, у тому числі про їх доходи. Залучати інші організації для перевірки достовірності даних, що надаються для отримання соціальних виплат.
  • Брати участь у підготовці пропозицій з питань формування місцевого бюджету.
  • Здійснювати адміністрування частин розділів сайту «Криворізький ресурсний центр», де розміщуються інформаційні ресурси, які за змістом належать до компетенції управління.

5.Організація роботи

5.1.  Управління працює відповідно до перспективних і поточних планів роботи управління, та календарного плану роботи виконкому районної в місті ради.

5.2.  Прийом на роботу працівників управління здійснюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» шляхом призначення головою районної в місті ради на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством України.

5.3.  Управління очолює начальник, який має заступників. У разі відсутності начальника його обов’язки виконує заступник.

5.4.  Начальник управління:

5.4.1 несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, законність прийнятих ним рішень;

5.4.2 визначає обов’язки працівників управління та здійснює контроль за їх виконанням;

5.4.3 видає в межах повноважень управління накази, організовує та контролює їх виконання;

5.4.4 представляє управління в усіх установах, підприємствах та закладах;

5.4.5 формує кадровий резерв на працівників управління;

5.4.6 подає пропозиції голові районної в місті ради щодо:

заміщення вакансій в управлінні, присвоєння посадовим особам чергових рангів, заохочення працівників управління за результатами роботи, структури управління, установлення розміру надбавок посадовим особам, застосування стягнень за порушення трудової та виконавчої дисципліни.

5.5.  Працівники управління виконують обов’язки відповідно до посадових інструкцій.