1. Загальні положення
- Відділ бухгалтерського обліку виконкому Покровської районної в місті ради (надалі – відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради.
- Відділ утворюється й ліквідується відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради в межах затвердженої нею структури за пропозицією голови районної у місті ради.
- Відділ підзвітний та підконтрольний районній в місті раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.
- До складу відділу входить сектор закупівель та договірних відносин.
- Відділ має печатку із зображенням «Для фінансових документів» та ідентифікаційного коду.
- Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, рішеннями міської, районної в місті рад та виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови та голови районної у місті ради, у межах делегованих повноважень – постановами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, Регламентом виконавчого комітету районної в місті ради, Системами управління якістю та інформаційною безпекою, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування та цим Положенням.
2.Основні завдання та функції
Основними завданнями та функціями відділу є:
2.1. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності виконкому районної в місті ради.
2.2. Відображення у документах достовірної та в повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами виконкому районної в місті ради.
2.3. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та в повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності по виконкому районної в місті ради.
2.4. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використання фінансових (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
2.5. Запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення і мобілізація внутрішньогосподарських резервів.
2.6. Оптимізація доступу суб’єктів господарювання та громадян до інформаційних ресурсів міста, віднесених до компетенції структурного підрозділу, шляхом підвищення рівня їх відкритості за рахунок створення нових можливостей і зручностей, забезпечення зворотнього зв’язку, удосконалення існуючої системи електронної взаємодії міської та районної влади і бізнесу.
2.7. Організаційно-фінансове забезпечення роботи виконкому районної в місті ради, його відділів в межах наданих повноважень.
2.8. Забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища й запобігання проявам корупції у сфері закупівель.
2.9. Організація та проведення закупівель товарів, робіт, послуг за бюджетні кошти, відповідно до законодавства України.
2.10. Надання методичної і практичної допомоги відділам, управлінню, комітетам і службам виконкому районної в місті ради в організації виконання законів України, постанов Верховної Ради України, указів Президента України, рішень міськради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови та голови районної у місті ради в межах делегованих повноважень.
3.Обов’язки
3.1. Ведення бухгалтерського обліку відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності.
3.2. Складання на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової та бюджетної звітності, державної статистичної звітності в порядку, установленому законодавством.
3.3. Здійснення поточного контролю за:
3.3.1 дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Казначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань;
3.3.2 правильністю нарахування та використання власних надходжень;
3.3.3 веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку.
3.4. Своєчасне та у повному обсязі перерахування податків і зборів до відповідних бюджетів.
3.5. Аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, уживання заходів щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організація роботи з її списання згідно з чинним законодавством.
3.6. Забезпечення:
3.6.1 дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
3.6.2 достовірності та правильності оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
3.6.3 повноти та достовірності даних підтвердних документів, які формуються в процесі казначейського обслуговування;
3.6.4 зберігання, оформлення та передачі до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;
3.6.5 користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан бюджетної установи, результати її діяльності та рух бюджетних коштів.
3.7. Участь в роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
3.8. Здійснення заходів щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами.
3.9. Розробка та забезпечення здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни.
3.10. Відкриття спеціальних рахунків для забезпечення виконання планів соціально-економічного розвитку виконкому районної в місті ради та контроль за цільовим використанням коштів.
3.11. Доведення до суб’єктів господарювання вимог нормативних актів з питань, які належать до компетенції відділу.
3.12. Забезпечення інформаційної підтримки ресурсів, розміщених на сайті «Криворізький ресурсний центр», які за своїм змістом належать до компетентності відділу.
3.13. Забезпечення впровадження та функціонування системи управління якістю та інформаційною безпекою у відділі.
4.Права
Відділ має право:
4.1. Представляти виконком районної в місті ради в установленому порядку з питань, що належать до його компетенції, у фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.2. Установлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання структурними підрозділами виконкому районної в місті ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.3. Одержувати від структурних підрозділів виконкому районної в місті ради та бюджетних установ, які йому підпорядковані, необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них.
4.4. Здійснювати внутрішній фінансовий контроль за використанням коштів районного бюджету на всіх стадіях бюджетного процесу по відділах та інших структурних підрозділах виконкому районної в місті ради.
4.5. Надавати погодження при призначенні, звільненні, переміщенні матеріально-відповідальних осіб, при укладанні договорів на отримання або видачу товарно-матеріальних цінностей, при складанні розпоряджень про установлення робітникам посадових окладів, надбавок до заробітної плати і про преміювання.
4.6. Уносити пропозиції голові районної у місті ради пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
4.7. Здійснювати адміністрування розділів сайта «Криворізький ресурсний центр» або їх частин, де розміщуються інформаційні ресурси, які за своїм змістом належать до компетенції структурного підрозділу.
5.Організація роботи
5.1. Відділ працює відповідно до перспективних і поточних планів, що затверджуються рішенням виконкому районної в місті ради, та календарних планів роботи виконавчого комітету, що затверджуються головою районної у місті ради.
5.2. Прийом на роботу працівників відділу здійснюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» головою районної у місті ради на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством України.
5.3. Відділ очолює завідувач, який має заступника. У разі відсутності завідувача його обов’язки виконує заступник.
5.4. Завідувач відділу:
5.4.1 несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, законність прийнятих ним рішень;
5.4.2 визначає обов’язки працівників відділу та здійснює контроль за їх виконанням з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;
- подає пропозиції голові районної в місті ради щодо:
- заміщення вакансій у відділі;
- присвоєння посадовим особам чергових рангів;
5.4.8.3 заохочення працівників відділу за результатами роботи;
5.4.8.4 визначення оптимальної структури відділу та чисельності її працівників;
5.4.8.5 установлення розміру надбавок посадовим особам;
5.4.8.6 застосування стягнень за порушення трудової та виконавської дисципліни.
5.5. Відділ утримується за рахунок коштів районного у місті бюджету. Штатний розпис і фонд оплати праці працівників відділу визначається головою районної у місті ради в межах загальної чисельності працівників виконкому районної в місті ради.
5.6. Працівники відділу виконують обов’язки відповідно до посадових інструкцій.