1.Загальні положення
1.1. Відділ із житлових питань виконавчого комітету Покровської районної в місті ради (надалі-відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради
1.2. Відділ утворюється й ліквідується відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради в межах затвердженої нею структури за пропозицією голови районної в місті ради.
1.3. Відділ підзвітний і підконтрольний районній в місті раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.
1.4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, рішеннями міської, районної в місті рад та їх виконкомів, розпорядженнями міського голови та голови районної в місті ради, у межах делегованих повноважень – Постановами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Регламентом виконкому Покровської районної в місті ради, Системами управління якістю та інформаційною безпекою, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування та цим Положенням.
3.Основні завдання та функції
2.1. О3.рганізація та забезпечення заходів щодо захисту житлових прав громадян, зокрема з питань поліпшення житлових умов, розподілу та надання житла, що належить до комунальної власності міста.
2.2. Забезпечення на території району реалізації державної політики у сфері передачі у власність громадян займаних житлових приміщень;
2.3. Здійснення обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов та надання в тимчасове користування житлових приміщень з житлового фонду соціального призначення.
3.Обов’язки
Обов'язками відділу в межах наданих йому повноважень є:
3.1. Проведення засідань громадської комісії з житлових питань виконкому Покровської районної в місті ради.
3.2. Надання пропозицій на засідання громадської комісії з житлових питань щодо використання житлового фонду, що належить до комунальної власності міста.
3.3. Здійснення обліку:
3.3.1 громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов;
3.3.2 громадян, які мають право на отримання квартири, садибних (одноквартирних) житлових будинків з житлового фонду соціального призначення та фонду житла для тимчасового проживання;
3.4. Забезпечення:
3.4.1 розподілу та надання житла, що належить до комунальної власності, розташованого на території району, у разі наявності погодження департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради, зокрема кімнат у гуртожитках комунальної власності міста;
3.4.2 щорічної перереєстрації громадян, які перебувають на квартирному обліку;
3.4.3 виконання затверджених загальнодержавних та місцевих програм розвитку соціального житла та житла з фонду тимчасового проживання;
3.4.4 проведення інвентаризації гуртожитків, розташованих на території району;
3.4.5 участі в засіданнях: наглядової ради у сфері розподілу соціального житла; комісії з обстеження житлових приміщень з метою визначення їх відповідності технічним і санітарним нормам, надання пропозицій щодо їх подальшого використання; комісії з питань реалізації житлових прав мешканців гуртожитків; з використання субвенції з державного бюджету на забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
3.4.6 відселення громадян з аварійного житла;
3.4.7 надання публічної інформації відповідно до вимог чинного законодавства;
3.4.8 дотримання порядку доступу до баз персональних даних та їх захист від доступу сторонніх осіб;
3.4.9 надання пропозицій щодо внесення змін до змісту інформаційних та технологічних карток.
3.5. Оформлення та видача:
3.5.1 свідоцтв про право власності на житло, зокрема на кімнати в гуртожитках, які належать до комунальної власності міста, а також дублікатів свідоцтв про право власності на нерухоме майно у зв’язку з їх втратою, пошкодженням чи зіпсуванням, які були видані виконкомом районної в місті ради;
3.5.2 ордерів на заселення громадян у надане житлове приміщення, зокрема на кімнати в гуртожитках комунальної власності, а також на службові жилі приміщення;
3.5.3 договорів найму соціального житла та житла з фонду для тимчасового проживання, інших договорів найму житла, що перебувають в комунальній власності міста;
3.5.4 охоронних свідоцтв (броні) на житлові приміщення та обмінних ордерів на квартири, що належать до комунальної власності міста.
3.6. Сприяння забезпеченню реалізації житлових прав мешканців гуртожитків, розташованих на території району, шляхом проведення організаційних заходів щодо передачі відомчих гуртожитків до комунальної власності міста.
3.7. Підготовка проєктів рішень на розгляд районної в місті ради та її виконкому, розпоряджень голови районної в місті ради з питань, які належать до компетенції відділу.
3.8. Підготовка документів щодо визнання спадщини відумерлою, визнання нерухомого майна безхозяйним; визнання осіб таких, що втратили право користування жилим приміщенням; виселення з житлового приміщення, з подальшою передачею до юридичного відділу виконкому Покровської районної в місті ради
3.9. Проведення щорічного моніторингу сукупного доходу громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку та обліку громадян, які потребують надання житлового приміщення з фонду житла для тимчасового проживання, або вже отримали таке житло.
3.10. Організація та участь у роботі комісії з проведення інвентаризації гуртожитків.
3.11. Щорічне інформування територіальної громади району про ведення обліку громадян, які користуються правом отримання соціального житла в позачерговому, першочерговому порядку й у порядку загальної черги, про надання соціального житла на власному вебсайті в мережі Інтернет та в місцевих друкованих засобах масової інформації.
3.12. Своєчасний розгляд звернень громадян, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян»; листів підприємств, організацій, закладів тощо; заяв та доданих до них документів, що надійшли через Центр адміністративних послуг «Віза» («Центр дії») виконкому Криворізької міської ради.
3.13. Забезпечення функціонування у відділі системи управління якістю, а саме здійснення відповідно до настанов системи управління якістю.
3.14. Забезпечення виконання норм Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про захист персональних даних».
4.Права
4.1. Звернення до керівників структурних підрозділів виконкому в місті ради з питань, що належать до компетенції відділу; отримання від них інформації, необхідної для виконання покладених на відділ завдань згідно з чинним законодавством України.
4.2. Участь у роботі пленарних засідань районної в місті ради, виконкому; розробка і внесення проєктів рішень на розгляд районної в місті ради та виконкому, проєктів розпоряджень голови районної в місті ради з питань, які належать до компетенції відділу.
4.3. Підготовка і скликання у встановленому порядку нарад з питань, що належать до компетенції відділу.
4.4. Звернення із запитами до підприємств, установ, організацій, закладів необхідної щодо отримання необхідної інформації для реалізації захисту житлових прав громадян. .
5.Організація роботи
5.1. Відділ працює відповідно до перспективних і календарних планів роботи районної в місті ради, її виконавчого комітету; планів роботи відділу.
5.2. Відділ очолює завідувач, який призначається на посаду й звільняється з неї за розпорядженням голови районної в місті ради. У разі його відсутності, обов’язки завідувача відділу виконує головний спеціаліст відділу, призначений розпорядженням голови районної в місті ради.
5.3. Завідувач відділу:
5.3.1 здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, дотримання антикорупційного законодавства;
5.3.2 визначає обов’язки працівників відділу та здійснює контроль за їх виконанням;
5.3.3 розробляє положення про відділ, посадові інструкції працівників відділу;
5.3.4 забезпечує підвищення кваліфікації та професійного рівня працівників;
5.3.5 уносить пропозиції щодо підготовки кадрового резерву на посади працівників відділу, заохочення й накладення стягнень, установлення розміру надбавок, преміювання, присвоєння чергових рангів посадовим особам відділу;
5.3.6 контролює стан виконавської та трудової дисципліни в відділі;
5.3.7 представляє відділ у всіх установах, підприємствах, закладах з питань, що входять до його компетенції;
5.3.8 бере участь у роботі пленарних засідань районної в місті ради, виконкому.
5.4. Працівники відділу призначаються на посаду головою районної в місті ради на конкурсній основі відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
5.5. Працівники відділу виконують обов'язки відповідно до цього Положення та посадових інструкцій.